Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Det har väl märkts, antalet medlemmar sjunker ju stort varje år. Det är ju därför de tar den här fighten för att det lata fackpamparna ska få fortsätta vara just lata fackpampar och inte faktiskt börja jobba igen...
 
  • Gilla
blackarrow och 4 till
  • Laddar…
Verkar dyrare att bryta mot en praxis om kollektivavtal än om det hade varit lag och lagbrott. Är detta den Svenska modellen blir man ju mörkrädd. Kan ledningen för större fackförbund straffa laglydiga företag snabbare och hårdare än staten? Ändra lagen bums, vi kan inte ha ett så odemokratiskt och bedrägligt system. Fy bubblan. Låt de anställda rösta, utan påtryckningar, det är väl det minsta man borde kräva, facket har blivit ett självändamål och alla miljarder de samlat på hög från nu döda och begravda är verkligen inte bara strejkkkassa.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 7 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Det är garantera någon Tesla anställd som har vänt sig till facket, mycket troligt att facket har hela anställningsavtalet i sin besittning…
Som sagt, detta handlar främst om fackens ideologi, deras heliga ko, makt och gamla seder! Medlemmarna kommer inte i första hand som kanske t.o.m. du förstår!
 
  • Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
P
Utan medlemmar så finns inte facket det borde du med förstå, man får lyfta blicken och se det på det större planet med denna striden..
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Utan medlemmar så finns inte facket det borde du med förstå, man får lyfta blicken och se det på det större planet med denna striden..
Ja, där har du svaret på din tidigare fråga. Medlemmarna sviker, arbetarna vill inte strejka och utesluts, antalet medlemmar minskar. Fackens storhetstid är över. Nu ser facken en utmärkt chans att få gratis medietid mot Tesla som slagpåse, de bryr sig föga om de lyckas eller inte, de vet att det är ett långskott.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
P
Tror jag inte ett dugg på, det är dåliga tider nu många unga som jobbar på arbetsställen med KA vet att företagen följer KAn oavsett om dom själva är medlemmar eller inte..
Men det är väl som med mycket annat i detta naiva land att Svenssons lever i tron att allt löser sig självt bara jag tjänar/sparar in medlemsavgiften, att tro att utländska bolag värnar om arbetarna som Tesla är väl naivt..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, där har du svaret på din tidigare fråga. Medlemmarna sviker, arbetarna vill inte strejka och utesluts, antalet medlemmar minskar. Fackens storhetstid är över. Nu ser facken en utmärkt chans att få gratis medietid mot Tesla som slagpåse, de bryr sig föga om de lyckas eller inte, de vet att det är ett långskott.
Som jag sagt innan gör något då din tro är så stark sitt inte bakom en skärm o skriv anonymt utan demonstrera se till att bilda opinion mot facken då du är så emot dom..
 
Rejäl skrev:
Som jag sagt innan gör något då din tro är så stark sitt inte bakom en skärm o skriv anonymt utan demonstrera se till att bilda opinion mot facken då du är så emot dom..
Nej tack.
 
Rejäl skrev:
Som jag sagt innan gör något då din tro är så stark sitt inte bakom en skärm o skriv anonymt utan demonstrera se till att bilda opinion mot facken då du är så emot dom..
Ut och demonstrera? Det är väl ändå inte 60-talet, opinion drivs säkert mycket effektivare bakom en skärm
 
  • Gilla
  • Haha
OramaC och 6 till
  • Laddar…
P
Kanske är ni medlemmar i en facklig organisation och då inte vågar😀som sagt innan lätt o sitta anonymt o skriva en massa kritik men när det kommer till att göra något så är ni inte ens beredda att ofta en sekund av eran tid😊
 
Rejäl skrev:
Kanske är ni medlemmar i en facklig organisation och då inte vågar😀som sagt innan lätt o sitta anonymt o skriva en massa kritik men när det kommer till att göra något så är ni inte ens beredda att ofta en sekund av eran tid😊
Du vet inte mycket du
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du vet inte mycket du
Minst lika mycket som du förmodligen lite mer😀
 
  • Haha
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Minst lika mycket som du förmodligen lite mer😀
Då är det något märkligt att du inte kan se skillnad på att många här i forumet inte har något emot facken generellt utan enbart just ifrågasätter delar av deras agerande i "Tesla-fallet"...
 
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
P
Ännu märkligare är att du inte kan räkna ut konsekvenserna om man släpper dessa utländska bolag att härja fritt med arbetsvillkoren..
 
Rejäl skrev:
Ännu märkligare är att du inte kan räkna ut konsekvenserna om man släpper dessa utländska bolag att härja fritt med arbetsvillkoren..
Mest märkligt är hur du kan veta vad som händer…
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.