716 744 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Verkar dyrare att bryta mot en praxis om kollektivavtal än om det hade varit lag och lagbrott. Är detta den Svenska modellen blir man ju mörkrädd. Kan ledningen för större fackförbund straffa laglydiga företag snabbare och hårdare än staten? Ändra lagen bums, vi kan inte ha ett så odemokratiskt och bedrägligt system. Fy bubblan. Låt de anställda rösta, utan påtryckningar, det är väl det minsta man borde kräva, facket har blivit ett självändamål och alla miljarder de samlat på hög från nu döda och begravda är verkligen inte bara strejkkkassa.
Som sagt, detta handlar främst om fackens ideologi, deras heliga ko, makt och gamla seder! Medlemmarna kommer inte i första hand som kanske t.o.m. du förstår!Rejäl skrev:
Ja, där har du svaret på din tidigare fråga. Medlemmarna sviker, arbetarna vill inte strejka och utesluts, antalet medlemmar minskar. Fackens storhetstid är över. Nu ser facken en utmärkt chans att få gratis medietid mot Tesla som slagpåse, de bryr sig föga om de lyckas eller inte, de vet att det är ett långskott.Rejäl skrev:
Tror jag inte ett dugg på, det är dåliga tider nu många unga som jobbar på arbetsställen med KA vet att företagen följer KAn oavsett om dom själva är medlemmar eller inte..
Men det är väl som med mycket annat i detta naiva land att Svenssons lever i tron att allt löser sig självt bara jag tjänar/sparar in medlemsavgiften, att tro att utländska bolag värnar om arbetarna som Tesla är väl naivt..
Men det är väl som med mycket annat i detta naiva land att Svenssons lever i tron att allt löser sig självt bara jag tjänar/sparar in medlemsavgiften, att tro att utländska bolag värnar om arbetarna som Tesla är väl naivt..
Som jag sagt innan gör något då din tro är så stark sitt inte bakom en skärm o skriv anonymt utan demonstrera se till att bilda opinion mot facken då du är så emot dom..Jonatan79 skrev:
Ja, där har du svaret på din tidigare fråga. Medlemmarna sviker, arbetarna vill inte strejka och utesluts, antalet medlemmar minskar. Fackens storhetstid är över. Nu ser facken en utmärkt chans att få gratis medietid mot Tesla som slagpåse, de bryr sig föga om de lyckas eller inte, de vet att det är ett långskott.