717 519 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Fråga @Derbyboy hen verkar veta: https://www.byggahus.se/forum/threa...raevde-bort-tomtmarkering.507050/post-5546172J Jogöwa skrev:
Episk off topic även där. 😆
Renoverare
· Stockholm
· 20 272 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Kunderna får sina bilar, fler Tesla auktoriserade verkstäder än förut. Allt verkar rulla på bra.J Jogöwa skrev:
Tesla har nu tio verkstäder i Sverige. Så här många strejkar på respektive ställe:
Umeå : 9
Uppsala : 3
Stockholm Upplands Väsby : 0
Stockholm Segeltorp : 0
Norrköping : 0
Göteborg Mölndal : 0
Göteborg Hisings Backa : 1
Malmö : 0
Örebro : 0
Jönköping : 0
Allt som allt strejkar 13 av Tesla Sveriges 130 servicetekniker, dvs 10%.
https://teslaclubsweden.se/sa-manga-strejkar-pa-tesla/
Redigerat:
Tack, känns ju som att facket måste växla upp lite om de vill få sin vilja igenom. Annars kan de väl lika gärna lägga ned.Johannes Carlsson skrev:
Kunderna får sina bilar, fler Tesla auktoriserade verkstäder än förut. Allt verkar rulla på bra.
Tesla har nu tio verkstäder i Sverige. Så här många strejkar på respektive ställe:
Umeå : 9
Uppsala : 3
Stockholm Upplands Väsby : 0
Stockholm Segeltorp : 0
Norrköping : 0
Göteborg Mölndal : 0
Göteborg Hisings Backa : 1
Malmö : 0
Örebro : 0
Jönköping : 0
Allt som allt strejkar 13 av Tesla Sveriges 130 servicetekniker, dvs 10%.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Dom kan gött lägga ner, strejken i sig är väl ok för dom 13 av 130 som vill ha kollektivavtal. Men sympatiåtgärderna står ju inte i proportion till några missförhållanden (som inte verkar finnas)J Jogöwa skrev:
