Status
Inte öppen för fler kommentarer.
N Niq skrev:
Sen finns det ingen anledning att dricka alkohol på arbetstid
Det där går emot mitt bolags alkoholpolicy
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
N
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är samma person som gör båda.
Är skyddsombud och Gdpr ombud?
Skyddsombudet kan ju bara göra det om företaget godkänner det. Men man antar ju att det tyvärr finns en anledning.
 
N
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där går emot mitt bolags alkoholpolicy
Det är ju ditt företag så du får väl göra hur du vill så länge det följer lagen
 
N Niq skrev:
Är skyddsombud och Gdpr ombud?
Skyddsombudet kan ju bara göra det om företaget godkänner det. Men man antar ju att det tyvärr finns en anledning.
Precis. De är skyddsombud och GDPR ombud och skriver nestlade if-satser.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker absolut man ska få handla på bolaget på lunchen och förvara det på kontoret. Och teamet ska kunna fira en leverans tex kl 15 med champagne.
Tror inte det finns hinder och ha den inköpta fredagsölen i omklädningsskåpet under eftermiddagen på någon arbetsplats.

Att avbryta arbetet 15:00 för taklagsfest med starköl och smörgåstårta innan hemgång har jag aldrig upplevt några problem med. Jag tycker inte heller det ska behöva vara ett problem så länge arbetet är avslutat säkert innan.
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Tror inte det finns hinder och ha den inköpta fredagsölen i omklädningsskåpet under eftermiddagen på någon arbetsplats.

Att avbryta arbetet 15:00 för taklagsfest med starköl och smörgåstårta innan hemgång har jag aldrig upplevt några problem med. Jag tycker inte heller det ska behöva vara ett problem så länge arbetet är avslutat säkert innan.
Jag jobbade på ett konsultbolag där ett ombud införde att ingen alkohol fick förtäras före 17 oberoende av anledning. Sedan så sket vi ju såklart i det. Edit: och vuxenmobbade såklart personen
 
N
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Precis. De är skyddsombud och GDPR ombud och skriver nestlade if-satser.
Båda behövs ju på många arbetsplatser.
Men vad är en nestlad if sats?
 
N Niq skrev:
Mycket möjligt du har rätt. Dom jag haft och göra med har varit bra. Men det har varit inom byggnads i Sverige.
Om det finns ett arbete som behöver göras och man är bra på det och kanske inte så bra på andra uppgifter är det då inte bättre man gör det man är bra på?
Om du är bra på fackligt arbete så borde du nog inte varit byggarbetare från början, så¨frågan är hur väl du klarar av att relatera till det arbete som kollegorna gör. Jag vet att det finns de som är bra, men det finns också de som inte är så bra. På frugans jobb verkar det vara stolpskotten som är fackombud.

En bekant till mig bad mig om en tjänst får några år sedan och sade då:
- "jag ber dig om detta trots att du har alldeles för mycket att göra, det är nämligen de som har för mycket att göra som får något gjort".

Jag tycker tyvärr detta är rätt talande, hinner man självmant ta på sig fackarbete så tillhör man oftast inte de som får särskilt mycket gjort.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag jobbade på ett konsultbolag där ett ombud införde att ingen alkohol fick förtäras före 17 oberoende av anledning. Sedan så sket vi ju såklart i det. Edit: och vuxenmobbade såklart personen
Beror ju såklart på vad det är för arbetsplats om hur kritiskt det är. Att stå lite halvfull vid en press eller med cirkelsåg är ju skillnad mot att vara lite glad inne på kontoret.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
N
pacman42 pacman42 skrev:
Om du är bra på fackligt arbete så borde du nog inte varit byggarbetare från början, så¨frågan är hur väl du klarar av att relatera till det arbete som kollegorna gör. Jag vet att det finns de som är bra, men det finns också de som inte är så bra. På frugans jobb verkar det vara stolpskotten som är fackombud.

En bekant till mig bad mig om en tjänst får några år sedan och sade då:
- "jag ber dig om detta trots att du har alldeles för mycket att göra, det är nämligen de som har för mycket att göra som får något gjort".

Jag tycker tyvärr detta är rätt talande, hinner man självmant ta på sig fackarbete så tillhör man oftast inte de som får särskilt mycket gjort.
Du kanske kan bygga bra men är långsam. Eller har en bra teoretisk förståelse för hur man bygger men är dålig på praktiskt arbete. Du kanske har skadat dig på jobbet. Finns många alternativ.

Inom alla arbeten finns bra och dåliga.

Ja jag lider själv av samma sak på arbetet när det kommer något extra jobb som behöver göras så är det nästan alltid mig dom frågar. Brukar också få dom svårare ovanliga uppgifterna.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Beror ju såklart på vad det är för arbetsplats om hur kritiskt det är. Att stå lite halvfull vid en press eller med cirkelsåg är ju skillnad mot att vara lite glad inne på kontoret.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Någon uppdatering kring vad som händer kring strejken?
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag jobbade på ett konsultbolag där ett ombud införde att ingen alkohol fick förtäras före 17 oberoende av anledning. Sedan så sket vi ju såklart i det. Edit: och vuxenmobbade såklart personen
Det är väl före 18 man inte får dricka på restaurang? 😉
 
pacman42 pacman42 skrev:
Om du är bra på fackligt arbete så borde du nog inte varit byggarbetare från början, så¨frågan är hur väl du klarar av att relatera till det arbete som kollegorna gör. Jag vet att det finns de som är bra, men det finns också de som inte är så bra. På frugans jobb verkar det vara stolpskotten som är fackombud.

En bekant till mig bad mig om en tjänst får några år sedan och sade då:
- "jag ber dig om detta trots att du har alldeles för mycket att göra, det är nämligen de som har för mycket att göra som får något gjort".

Jag tycker tyvärr detta är rätt talande, hinner man självmant ta på sig fackarbete så tillhör man oftast inte de som får särskilt mycket gjort.
Jo som de engelskpråkiga uttrycker det. En väl känd sanning därute.

"If You Want Something Done, Give it to a Busy Person"
https://productivityreport.org/2019/09/30/if-you-want-something-done-give-it-to-a-busy-person/
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Beror ju såklart på vad det är för arbetsplats om hur kritiskt det är. Att stå lite halvfull vid en press eller med cirkelsåg är ju skillnad mot att vara lite glad inne på kontoret.
Vissa verkar ju inte klara ens enklare uppgifter utan att ha druckit.
 
  • Gilla
  • Haha
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.