717 484 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Tror inte det finns hinder och ha den inköpta fredagsölen i omklädningsskåpet under eftermiddagen på någon arbetsplats.AndersMalmgren skrev:
Att avbryta arbetet 15:00 för taklagsfest med starköl och smörgåstårta innan hemgång har jag aldrig upplevt några problem med. Jag tycker inte heller det ska behöva vara ett problem så länge arbetet är avslutat säkert innan.
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Jag jobbade på ett konsultbolag där ett ombud införde att ingen alkohol fick förtäras före 17 oberoende av anledning. Sedan så sket vi ju såklart i det. Edit: och vuxenmobbade såklart personenS Styrman_jansson skrev:Tror inte det finns hinder och ha den inköpta fredagsölen i omklädningsskåpet under eftermiddagen på någon arbetsplats.
Att avbryta arbetet 15:00 för taklagsfest med starköl och smörgåstårta innan hemgång har jag aldrig upplevt några problem med. Jag tycker inte heller det ska behöva vara ett problem så länge arbetet är avslutat säkert innan.
Om du är bra på fackligt arbete så borde du nog inte varit byggarbetare från början, så¨frågan är hur väl du klarar av att relatera till det arbete som kollegorna gör. Jag vet att det finns de som är bra, men det finns också de som inte är så bra. På frugans jobb verkar det vara stolpskotten som är fackombud.N Niq skrev:
En bekant till mig bad mig om en tjänst får några år sedan och sade då:
- "jag ber dig om detta trots att du har alldeles för mycket att göra, det är nämligen de som har för mycket att göra som får något gjort".
Jag tycker tyvärr detta är rätt talande, hinner man självmant ta på sig fackarbete så tillhör man oftast inte de som får särskilt mycket gjort.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Beror ju såklart på vad det är för arbetsplats om hur kritiskt det är. Att stå lite halvfull vid en press eller med cirkelsåg är ju skillnad mot att vara lite glad inne på kontoret.AndersMalmgren skrev:
Du kanske kan bygga bra men är långsam. Eller har en bra teoretisk förståelse för hur man bygger men är dålig på praktiskt arbete. Du kanske har skadat dig på jobbet. Finns många alternativ.pacman42 skrev:
Om du är bra på fackligt arbete så borde du nog inte varit byggarbetare från början, så¨frågan är hur väl du klarar av att relatera till det arbete som kollegorna gör. Jag vet att det finns de som är bra, men det finns också de som inte är så bra. På frugans jobb verkar det vara stolpskotten som är fackombud.
- "jag ber dig om detta trots att du har alldeles för mycket att göra, det är nämligen de som har för mycket att göra som får något gjort".
Jag tycker tyvärr detta är rätt talande, hinner man självmant ta på sig fackarbete så tillhör man oftast inte de som får särskilt mycket gjort.
Inom alla arbeten finns bra och dåliga.
Ja jag lider själv av samma sak på arbetet när det kommer något extra jobb som behöver göras så är det nästan alltid mig dom frågar. Brukar också få dom svårare ovanliga uppgifterna.
Renoverare
· Stockholm
· 20 269 inlägg
Jo som de engelskpråkiga uttrycker det. En väl känd sanning därute.pacman42 skrev:
Om du är bra på fackligt arbete så borde du nog inte varit byggarbetare från början, så¨frågan är hur väl du klarar av att relatera till det arbete som kollegorna gör. Jag vet att det finns de som är bra, men det finns också de som inte är så bra. På frugans jobb verkar det vara stolpskotten som är fackombud.
"If You Want Something Done, Give it to a Busy Person"
https://productivityreport.org/2019/09/30/if-you-want-something-done-give-it-to-a-busy-person/