Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S Skopan skrev:
O, här anar jag att det kan finnas lite åsikter med sting.😄 Utveckla, s'il vous plait!
Ah, kanske ett ämne för en annan tråd. Tar vi Elon Musk så säger han ofta att steady state är en omöjlighet utan det är antingen att växa eller krympa som gäller.

Det andra handlar ju lite mer om offermentalitet, ansvar för att individen tar kontroll över sin situation att göra. Där många bara glider med i den lott man blivit given i livet utan att försöka påverka eller skapa något nämnvärt av egen kraft och tycka synd om den som aldrig försöker.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Till er som äger ett åkdon från Tesla kan jag komma med glada budskap såhär inför jul. Från motorbranschen rapporteras det att fler nya verkstäder öppnas och alla som vill får avtal med Tesla. De kunder som tidigare servade sina åkdon hos k-ansluta verkstäder får en ny chans nu. Tyvärr kommer dessa skötsamma redan anslutna verkstäder bli av med arbeten på Teslor 4-ever! Och en del personal kommer varslas.

Tesla hittar lösningar och nya vägar och facket kommer se sig besegrade förr eller senare. Konsekvenserna blir uppretade arbetsgivarförbund och svårare läge när k-avtalen ska omförhandlas. Bye bye sympatistrejkrätt mm.

Icke utan högaktning, Eder Herr Spåkula
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Hör kommer Muskovits påverkans kampanj via X ifall du inte har läst den..

[länk]
Se mitt svar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Svenskarna står bakom fackets strid..

[länk]
"Stödet skiljer sig dock åt beroende på om man är med i facket eller inte. Bland dem som är medlem i ett fackförbund är stödet starkast. Hos dem som inte är medlemmar är det fler som anser att fackets strid är fel än som anser att den är rätt."
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
P
D Dilato skrev:
"Stödet skiljer sig dock åt beroende på om man är med i facket eller inte. Bland dem som är medlem i ett fackförbund är stödet starkast. Hos dem som inte är medlemmar är det fler som anser att fackets strid är fel än som anser att den är rätt."
Har du någon fakta som stödjer det?
 
  • Haha
Nyfniken
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Svenskarna står bakom fackets strid..

[länk]
Vad hjälper det?
 
Rejäl skrev:
Har du någon fakta som stödjer det?
Texten kommer direkt från artikeln i SvD du refererar till.
Har du inte läst den?
 
  • Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad hjälper det?
Vad hjälper det🤔 kanske visar att vi i Sverige anser att det är viktigt med kollektivavtal du får fråga svenska folket det är rätt många som anser detta…
 
F
Rejäl skrev:
Har du ätit taggtråd till kvällsmacka, sätt dig ner o chilla lite o läs om vad som har hänt…
Det spelar ingen roll ”vad som hänt”, du får ha hur höga tankar du vill om svensk yttrandefrihet men om du tror den har nåt inflytande i den stora världen så är du olagligt naiv.
 
  • Haha
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det spelar ingen roll ”vad som hänt”, du får ha hur höga tankar du vill om svensk yttrandefrihet men om du tror den har nåt inflytande i den stora världen så är du olagligt naiv.
Rejäl skrev:
Vad hjälper det🤔 kanske visar att vi i Sverige anser att det är viktigt med kollektivavtal du får fråga svenska folket det är rätt många som anser detta…
Jaha, jag bryr mig föga vad svennebanan tycker om det. Fakta talar för sig själv.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, jag bryr mig föga vad svennebanan tycker om det. Fakta talar för sig själv.
Du har inte höga tankar om dina landsmän funderat på o flytta till Muskovits tror ni skulle trivas😂
 
Rejäl skrev:
Du har inte höga tankar om dina landsmän funderat på o flytta till Muskovits tror ni skulle trivas😂
Nej tyvärr, jag håller på att tappa hoppet för detta land som gud verkar ha glömt. Funderar på att bli munk i norra Thailand.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.