717 203 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hör kommer Muskovits påverkans kampanj via X ifall du inte har läst den..Nyfniken skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76rPL3/x-varning-efter-granskning-om-glimmer
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 293 inlägg
Ah, kanske ett ämne för en annan tråd. Tar vi Elon Musk så säger han ofta att steady state är en omöjlighet utan det är antingen att växa eller krympa som gäller.S Skopan skrev:
Det andra handlar ju lite mer om offermentalitet, ansvar för att individen tar kontroll över sin situation att göra. Där många bara glider med i den lott man blivit given i livet utan att försöka påverka eller skapa något nämnvärt av egen kraft och tycka synd om den som aldrig försöker.
Till er som äger ett åkdon från Tesla kan jag komma med glada budskap såhär inför jul. Från motorbranschen rapporteras det att fler nya verkstäder öppnas och alla som vill får avtal med Tesla. De kunder som tidigare servade sina åkdon hos k-ansluta verkstäder får en ny chans nu. Tyvärr kommer dessa skötsamma redan anslutna verkstäder bli av med arbeten på Teslor 4-ever! Och en del personal kommer varslas.
Tesla hittar lösningar och nya vägar och facket kommer se sig besegrade förr eller senare. Konsekvenserna blir uppretade arbetsgivarförbund och svårare läge när k-avtalen ska omförhandlas. Bye bye sympatistrejkrätt mm.
Icke utan högaktning, Eder Herr Spåkula
Tesla hittar lösningar och nya vägar och facket kommer se sig besegrade förr eller senare. Konsekvenserna blir uppretade arbetsgivarförbund och svårare läge när k-avtalen ska omförhandlas. Bye bye sympatistrejkrätt mm.
Icke utan högaktning, Eder Herr Spåkula
Läs så du lugnar ned dig lite😉Nyfniken skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76rPL3/x-varning-efter-granskning-om-glimmer
Svenskarna står bakom fackets strid..
https://www.svd.se/a/O8xzPk/58-procent-av-svenskarna-stoder-strejken-pa-tesla-20-procent-ar-emot
https://www.svd.se/a/O8xzPk/58-procent-av-svenskarna-stoder-strejken-pa-tesla-20-procent-ar-emot
"Stödet skiljer sig dock åt beroende på om man är med i facket eller inte. Bland dem som är medlem i ett fackförbund är stödet starkast. Hos dem som inte är medlemmar är det fler som anser att fackets strid är fel än som anser att den är rätt."Rejäl skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 680 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 680 inlägg
F fsn skrev:
Jaha, jag bryr mig föga vad svennebanan tycker om det. Fakta talar för sig själv.Rejäl skrev:
