Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Jag tror han är ytterst medveten om hur det ser ut. Men det är som det är och väldigt många låter bli att ta tag i sina liv.

Nu är väl Musk framförallt absolutist när det gäller yttrandefrihet och driver lite av en kampanj för det öppna fria samtalet emot censur.
Sen förespråkar han ökat barafödande och kontrollerad invandring, de som jobbar hårt och tillför värde är välkomna. Tärande undanbedes.
Nu har väl i och för sig personer på autismspektrat rätt svårt att inse i förväg hur andra kommer att uppfatta vad de gör.

Musk är verkligen ingen absolutist när det gäller yttrandefrihet utan det är många, t.ex. ett antal journalister på välkända amerikanska tidningar, som fått sina konton blockerade bara för att Musk inte gillade vad de skrev.
 
  • Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
D Dilato skrev:
Seriöst, använder folk X som nyhetskälla?
Jag har aldrig läst en tweet och har ändå fått nyheter.
Inte folk i allmänhet, men journalister, politiker och företag etc. använder X för att förmedla nyheter. Sen får vi andra reda på saker i andra hand.
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mao skrota den befintliga modellen :) Good riddance
Jag är säker på att man kan modifiera den svenska modellen om viljan finns.
Det finns stora fördelar med den men då även stora nackdelar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
...ett antal journalister på välkända amerikanska tidningar, som fått sina konton blockerade bara för att Musk inte gillade vad de skrev.
Var det inte för att de la upp information om var hans plan befann sig, eller har jag missat något annat?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Inte folk i allmänhet, men journalister, politiker och företag etc. använder X för att förmedla nyheter. Sen får vi andra reda på saker i andra hand.
Jo men nu är då X (fd Twitter) privatägt och inget annat.

Sen i en alltmer polariserad värld så har då de sociala plattformarna stor betydelse.
https://www.politico.com/news/social-media

Just X är då mycket debatterat därute....
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
W witten skrev:
Var det inte för att de la upp information om var hans plan befann sig, eller har jag missat något annat?
Det var ett annat konto (elonjet?) som la upp info om planet och som först skulle få finnas kvar men sen plötsligt inte fick det längre. Journalisterna skrev om det kontot, så visst samband men de postade inte just om planets rörelser: https://edition.cnn.com/2022/12/16/tech/twitter-europe-journalist-ban/index.html
 
BirgitS
P paralun skrev:
Jo men nu är då X (fd Twitter) privatägt och inget annat.

Sen i en alltmer polariserad värld så har då de sociala plattformarna stor betydelse.
[länk]

Just X är då mycket debatterat därute....
Vad har det med saken om vad som postas där?
#5 513
 
F
P paralun skrev:
Jo men nu är då X (fd Twitter) privatägt och inget annat.

Sen i en alltmer polariserad värld så har då de sociala plattformarna stor betydelse.
[länk]

Just X är då mycket debatterat därute....
Twitter har alltid varit privatägt….
 
F fsn skrev:
Twitter har alltid varit privatägt….
Jovisst och likaså Facebook. Så Elon Musk och Mark Zuckerberg bestämmer spelreglerna för sina sociala plattformar.

Sen läste jag någonstans om nya sociala plattformar men då menade mer kunniga att det då blir "plattformarnas krig" i den polarisering som nu sker av världen. Det är en fördel om öppen debatt sker på samma ställe.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu har väl i och för sig personer på autismspektrat rätt svårt att inse i förväg hur andra kommer att uppfatta vad de gör.

Musk är verkligen ingen absolutist när det gäller yttrandefrihet utan det är många, t.ex. ett antal journalister på välkända amerikanska tidningar, som fått sina konton blockerade bara för att Musk inte gillade vad de skrev.
Varför ljuger du?
 
V vik_tor skrev:
Varför ljuger du?
Nej BirgitS ljuger inte men borde ha en källanvisning.

Sen det viktiga i den här debatten borde vara att vi blir alltmer oeniga samt polariserade i världen och en sak som Tesla och kollektivavtal borde man kunna lösa med gemensam vilja. "Ge och ta i en riktig förhandling"
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
P paralun skrev:
Nej BirgitS ljuger inte men borde ha en källanvisning.

Sen det viktiga i den här debatten borde vara att vi blir alltmer oeniga samt polariserade i världen och en sak som Tesla och kollektivavtal borde man kunna lösa med gemensam vilja. "Ge och ta i en riktig förhandling"
Men Tesla vägrar ju att förhandla..
 
Rejäl skrev:
Men Tesla vägrar ju att förhandla..
Precis, det kommer inte hända. Facket får kämpa i motvind och Tesla hittar nya vägar för att fortsätta sin business som vanligt...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
D
P paralun skrev:
Nej BirgitS ljuger inte men borde ha en källanvisning.

Sen det viktiga i den här debatten borde vara att vi blir alltmer oeniga samt polariserade i världen och en sak som Tesla och kollektivavtal borde man kunna lösa med gemensam vilja. "Ge och ta i en riktig förhandling"
"A Muslim, a Jew, a Christian, and an Atheist walked in to a coffee shop.. and they talk, laugh, drick coffee and became good friends. It's not a joke. It is what happens when you are not an asshole"
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.