Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tror han är ytterst medveten om hur det ser ut. Men det är som det är och väldigt många låter bli att ta tag i sina liv.

Nu är väl Musk framförallt absolutist när det gäller yttrandefrihet och driver lite av en kampanj för det öppna fria samtalet emot censur.
Sen förespråkar han ökat barafödande och kontrollerad invandring, de som jobbar hårt och tillför värde är välkomna. Tärande undanbedes.
 
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Samt om köparna visste om detta samt om informationen var känd.
Får Musk reda på att detta är ett problem så köper han allt glitter.. bara för att någon säger att det är dåligt.
 
Rejäl skrev:
Går man som X gjorde att begränsar Aftonbladet så ingriper man ju i pressfriheten vi har i landet
Vad pratar du om? Vad Musk gör med Twitter har noll och ingenting att göra med svensk pressfrihet.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad pratar du om? Vad Musk gör med Twitter har noll och ingenting att göra med svensk pressfrihet.
Jaså så uppfattades det inte tidigare idag..
 
Rejäl skrev:
Jaså så uppfattades det inte tidigare idag..
Uppfattades av vem?? Dig?

Elon Musk har inte stoppat Aftonbladet från att skriva några artiklar.
 
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Uppfattades av vem?? Dig?

Elon Musk har inte stoppat Aftonbladet från att skriva några artiklar.
Men han begränsade på X
 
Seriöst, använder folk X som nyhetskälla?
Jag har aldrig läst en tweet och har ändå fått nyheter.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Uppfattades av vem?? Dig?

Elon Musk har inte stoppat Aftonbladet från att skriva några artiklar.
Har du ätit taggtråd till kvällsmacka, sätt dig ner o chilla lite o läs om vad som har hänt…
 
Rejäl skrev:
Men han begränsade på X
Ja, jag vet inte var jag ska börja någonstans.

1) Han har väl inte begränsat något alls? En artikel har försetts med en varning om tveksamt innehåll på något sätt. Det är fortfarande fritt fram att läsa.
2) Ens om han hade begränst något, på en liten amerikansk privatägd SMS-tjänst, vad har det med svensk pressfrihet att göra? Det är ingen i Sverige som hindrats från att skriva och publicera några artiklar, och ingen har hindrats att läsa något.
3) Bara för att pressfriheten ger en rätt att skriva artiklar så är inte det samma sak som att alla andra privata aktörer har en skyldighet att publicera ens material gratis.
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Ja, jag vet inte var jag ska börja någonstans.

1) Han har väl inte begränsat något alls? En artikel har försetts med en varning om tveksamt innehåll på något sätt. Det är fortfarande fritt fram att läsa.
2) Ens om han hade begränst något, på en liten amerikansk privatägd SMS-tjänst, vad har det med svensk pressfrihet att göra? Det är ingen i Sverige som hindrats från att skriva och publicera några artiklar, och ingen har hindrats att läsa något.
3) Bara för att pressfriheten ger en rätt att skriva artiklar så är inte det samma sak som att alla andra privata aktörer har en skyldighet att publicera ens material gratis.
Du får tycka som du vill, om du väljer o vara blind om hans påverkan på media…men det är ofrånkomligt att han försöker att påverka och då har jag med andra full rätt att utrycka våran åsikt om det…
 
Snailman
P Putte 9497 skrev:
Tycker du att det är bra med lönedumpning?
I Sverige ska vi ha löner efter Sverigemodellen och passar inte det så är det bara att packa ihop och dra
Om man tänker en stund så förstår man att det beror på att det är lägre löner på Tesla för att det är yngre personer som jobbar där och att lönerna är högre om personerna är äldre. Det är högre medelålder i Motorbranchavtalet än på Tesla.

Det finns ju en anledning till att man väljer att inte skriva något alls om åldern.
 
Redigerat:
Rejäl skrev:
Du får tycka som du vill, om du väljer o vara blind om hans påverkan på media…men det är ofrånkomligt att han försöker att påverka och då har jag med andra full rätt att utrycka våran åsikt om det…
Ja, men det är ju trots allt bara en åsikt.
 
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Men det är som det är och väldigt många låter bli att ta tag i sina liv.
O, här anar jag att det kan finnas lite åsikter med sting.😄 Utveckla, s'il vous plait!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen kan bryta kobolt utan att involvera barnarbete tyvärr. Det är bistra sanningen.
Vi får hoppas forskningen på nya batterier går framåt.

Men de bilar som finns på marknaden idag lider alla av detta problem.


Vad kommer hända först?

1. Tesla och Metall löser konflikten

2. Du visar ditt påstådda lånelöfte på 17 mille?
 
  • Gilla
erik_83 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.