717 599 läst ·
14 155 svar
718k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Haha, fyfan, jag hoppas innerligt Tesla lämnar Sverige så får alla jävla gråa sossesvenskar sitta där utan elbilar och jobb att gå till.
Men det står väl i postlagen att post till företag ska hämtas och delas ut fem dagar i veckan, förutom i de fall där PTS godkänner undantag? Jag blir mycket förvånad om PTS gjort det...Farstatjej90 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 273 inlägg
Uppenbart det behövs nya lagar kring sk sympatiåtgärder. Lagföras och sparken ska de ha hela bunten.
Fast det skiljer sig nog inte så mycket mot de andra exemplen.Henningelvis skrev:
De är associerade med USA, tillhör USA, men har som de andra en stor självständighet i styret.
Men det som kanske är mest speciellt är att de har så pass nära band till USA att det mellan varven förs diskussioner om att de kanske ska bli USA's 53'e delstat.
Jag ska säga att jag inte alls förstår till fullo alla varianter av status för alla dessa gamla kolonier och samväldes-stater till Storbritannien, Frankrike, USA, Norge, Danmark, Nya Zeeland, Australien (som alla är länder som har inflytande över något annat land eller territorium pga historiska orsaker).
Att alla områden idag har ett stort mått av självstyre har jag förstått (eller är obefolkade), men sen verkar det variera kraftigt hur de är kopplade med sitt gamla land.