Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Märkligt jag kan inte svara på någons kommentarer för tillfället 🤔

Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Tryck på de tre ... nere till höger

• Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Svara-knappen strejkar, man får markera texten och välja citera istället.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
I princip alla avtal har force majeure när det gäller strejk och krig etc. Sjukvård regleras inte så som du vet.

P
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Svara-knappen strejkar, man får markera texten och välja citera istället.
Nej den strejkar inte, BH har alltså inte anslutit sig till Tesla strejken vad får dig att tro det😂

• Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Verkar finnas en ny knapp svara med citat bakom dom tre punkterna till höger. Är på mobil själv. Hittade heller inte.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
I princip alla avtal har force majeure när det gäller strejk och krig etc. Sjukvård regleras inte så som du vet.
Om man själv medvetet skapar situationen som gör att händelsen inträffar, kan man då hänvisa till force majeure?

• Gilla
Styrman_jansson och 2 till
  • Laddar…
Haha, fyfan, jag hoppas innerligt Tesla lämnar Sverige så får alla jävla gråa sossesvenskar sitta där utan elbilar och jobb att gå till.

• Gilla
Zevv och 4 till
  • Laddar…
A
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Men det står väl i postlagen att post till företag ska hämtas och delas ut fem dagar i veckan, förutom i de fall där PTS godkänner undantag? Jag blir mycket förvånad om PTS gjort det...

• Gilla
Styrman_jansson och 3 till
  • Laddar…
Uppenbart det behövs nya lagar kring sk sympatiåtgärder. Lagföras och sparken ska de ha hela bunten.

• Gilla
  • Arg
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag håller med dig i stort, men vill ändå påpeka att du inte nämner Puerto Rico, som väl är det mest uppenbara fallet med ett område som styrs av USA, men som på något underligt sätt inte är en riktig del av USA.
Fast det skiljer sig nog inte så mycket mot de andra exemplen.
De är associerade med USA, tillhör USA, men har som de andra en stor självständighet i styret.

Men det som kanske är mest speciellt är att de har så pass nära band till USA att det mellan varven förs diskussioner om att de kanske ska bli USA's 53'e delstat.

Jag ska säga att jag inte alls förstår till fullo alla varianter av status för alla dessa gamla kolonier och samväldes-stater till Storbritannien, Frankrike, USA, Norge, Danmark, Nya Zeeland, Australien (som alla är länder som har inflytande över något annat land eller territorium pga historiska orsaker).
Att alla områden idag har ett stort mått av självstyre har jag förstått (eller är obefolkade), men sen verkar det variera kraftigt hur de är kopplade med sitt gamla land.

• Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Du har
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, fyfan, jag hoppas innerligt Tesla lämnar Sverige så får alla jävla gråa sossesvenskar sitta där utan elbilar och jobb att gå till.
Du har blivit en parodi på dig själv…

• Gilla
  • Älska
reez och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
D Dilato skrev:
Nästa steg blir väl att elektrikerna stänger levererans av el, sjukvården vägrar behandling av Teslas personal.
Skolbarn till Tesla-ägare och Tesla-personal får inte gå i skolan.
Det går verkligen att vara kreativ här. :D

• Gilla
Luddis_1 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Skolbarn till Tesla-ägare och Tesla-personal får inte gå i skolan.
Det går verkligen att vara kreativ här. :D
Borde kunna stänga av elen hem till Teslaägare, ev. samköra och spärra deras Ica kort samt neka dom handla Systemet?

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Anonymiserad 156538 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
samt neka dom handla Systemet?
Ja nu har vi hittat lösningen för att göra dom snabbt riktigt möra ... :D

• Gilla
  • Haha
Rabbithole och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.