717 114 läst ·
14 155 svar
717k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hade någon stulit och blivit ertappad så är det antar jag facket som går in och hjälper den anställde medans arbetsgivare och polis mest troligen försöker sätta dit den anställde.BirgitS skrev:
Så du menar att facket inte ska hjälpa en om en blir uppsagd felaktigt och den felaktiga uppsägningen bryter mot någon lag? Utan det då faller det på den enskilde individen att ha koll.
Det låter ju väldigt sunt, vad hade hindrat facket från att driva på så att frugan fick behålla jobbet eller blev utköpt för några månadslöner? Inget hindrade dom från att göra det dom blir betalda för! Ren lathet och slapphet från facket.
Kommunal måste vara den mest korrumperade fackliga organisationen av dom alla. Om inte så är dom helt enkelt inkompetenta
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Om jag tänker mig in i tjuvens situation så vore det väl bättre med en advokat specialiserad på den sortens brott än en jurist på facket som rimligen är specialiserad på arbetsrättsliga lagar och avtal.L Lutte skrev:
Det är numera så länge sedan att det är preskiberat, verkar vara 2 år för diskriminering.Nissens skrev:
Att dom är korrupta eller inkompetenta är väll inte motsägelsefullt? För något måste dom varaNissens skrev:
Om man vill missförstå så gör man det.BirgitS skrev:
Vart skrev jag att den beskyllde ska ha juridisk hjälp från facket i brottsmålet?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Är man korrupt så är man väl inkompetent.L Lutte skrev:
Okej, vad menade du då att facket ska hjälpa till med?L Lutte skrev:
Arbetsgivare och polis försöker sätta dit den anställde skrev du och då är det väl just en försvarare som den beskyllde behöver. Om det i ett senare skede blir så att personen blir dömd och arbetsgivaren då vill avskeda personen så kan väl facket lämpligen bli inblandad om just det, men det lär ju vara en senare fråga.
Jo vad spelar den svenska debatten egentligen för roll??
Elon Musk gör som han vill med Tesla och jag kan inte se att han ändrat sig angående fackföreningar.
Sen nu är han nog extra sur när hans SpaceX exploderade igen strax efter start.
https://edition.cnn.com/world/live-news/spacex-starship-launch-scn/index.html
Elon Musk gör som han vill med Tesla och jag kan inte se att han ändrat sig angående fackföreningar.
Sen nu är han nog extra sur när hans SpaceX exploderade igen strax efter start.
https://edition.cnn.com/world/live-news/spacex-starship-launch-scn/index.html
Varför gav ni bort pengarna? Låter mycket märkligt. Kanske hade ni för mycket?L Lutte skrev:
Nu är det ju inte det du skrev. Du skrev först att de måste vara korrupta. Sedan skrev du något helt annat…L Lutte skrev:
Du skrev att du inte fick någon hjälp. Uppenbarligen ville du inte ha pengarna ändå eftersom du gav bort dem.L Lutte skrev:
En vild gissning, sossestyrd kommun?L Lutte skrev:Så du menar att facket inte ska hjälpa en om en blir uppsagd felaktigt och den felaktiga uppsägningen bryter mot någon lag? Utan det då faller det på den enskilde individen att ha koll.
Det låter ju väldigt sunt, vad hade hindrat facket från att driva på så att frugan fick behålla jobbet eller blev utköpt för några månadslöner? Inget hindrade dom från att göra det dom blir betalda för! Ren lathet och slapphet från facket.
Kommunal måste vara den mest korrumperade fackliga organisationen av dom alla. Om inte så är dom helt enkelt inkompetenta
Chef som är med i partiet...
Renoverare
· Stockholm
· 20 241 inlägg
Därför att facket sätter sig på tvären när man särbehandlar duktiga. Men just inom investment management är det ju inte lika stort behov av inviduell behandling då deras löner och förmåner baseras sig på provision.BirgitS skrev:
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Du verkar verkligen leva i en drömvärld.
Vad tror du gör att den chefen har störst chans att fortsätta avancera.
Hålla hög lönsamhet (låga löner) eller något lägre lönsamhet med fackligt förhandlade löner?
AndersMalmgren skrev:
Du verkar ha kört fast på att facket hindrar någon arbetsgivare att betala högre lön, några bevis på detta ?
Länka gärna till någon fall där facket hindrat en arbetsgivare att höja lönen
Är det inte snarare så att så att man vill kunna ge lägre lön till dom man vill ha bort
Är det bara lata och korkade som har något att vinna på att vara med i facket?
Enda jag håller med dig av det du skrivit hittils är banden till sossarna , dom borde klippas omgående
Renoverare
· Stockholm
· 20 241 inlägg
Facken håller ner lönerna mot mitten och detta gör det svårt behålla spetskompetens. Vi har ju tom haft flera i tråden som bekräftar just detta.Silly Bear skrev:
Du verkar verkligen leva i en drömvärld.
Vad tror du gör att den chefen har störst chans att fortsätta avancera.
Hålla hög lönsamhet (låga löner) eller något lägre lönsamhet med fackligt förhandlade löner?
Du verkar ha kört fast på att facket hindrar någon arbetsgivare att betala högre lön, några bevis på detta ?
Länka gärna till någon fall där facket hindrat en arbetsgivare att höja lönen
Är det inte snarare så att så att man vill kunna ge lägre lön till dom man vill ha bort
Är det bara lata och korkade som har något att vinna på att vara med i facket?
Enda jag håller med dig av det du skrivit hittils är banden till sossarna , dom borde klippas omgående
Företagare bryr sig bara om vinst, och för att nå vinst kan vi inte bli av med spetskompetens.
Dåliga företagare bryr sig bara om vinstAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 241 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 241 inlägg
