5 783 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Termostatstyrd fläktkonvektor???
Hej,
Har just införskaffat 2st fläktonvektorer av märket Atisa (tror de var rm den hette) till källaren. Den är termostatstyrd och fläkten ska stängas av automatiskt när den uppnått rätt temperatur.
MEN svärfar får det inte att fungera, fläkten går konstant och kan inte ställas in på värme eller över 20grader. Utan nu står den på kyla och under 20grader och då ger den lite värme. Den står på det bara för att vi ska få någon värme alls där nere tills han kommit på hur man kopplar skiten.
Någon som kan hjälpa mig ang hur man kopplar? Kanske vet av ngt kopplingsschema på dessa. Hittar inget på internet. Vvs killen sa nämligen att det bara var att koppla in en stickkontakt till den men det stämmer ju då inte. :@
/Kristina
Har just införskaffat 2st fläktonvektorer av märket Atisa (tror de var rm den hette) till källaren. Den är termostatstyrd och fläkten ska stängas av automatiskt när den uppnått rätt temperatur.
MEN svärfar får det inte att fungera, fläkten går konstant och kan inte ställas in på värme eller över 20grader. Utan nu står den på kyla och under 20grader och då ger den lite värme. Den står på det bara för att vi ska få någon värme alls där nere tills han kommit på hur man kopplar skiten.
Någon som kan hjälpa mig ang hur man kopplar? Kanske vet av ngt kopplingsschema på dessa. Hittar inget på internet. Vvs killen sa nämligen att det bara var att koppla in en stickkontakt till den men det stämmer ju då inte. :@
/Kristina
Men gisses vad du är duktig på att hitta fakta då. Förstår mig inte på el men det där är ju det vi sökt efter. d^_^b
Tack så väldigt mycket för din hjälp, då får vi se på tis om han får igång fläktkonvektorerna med hjälp av detta.
/kristina
Tack så väldigt mycket för din hjälp, då får vi se på tis om han får igång fläktkonvektorerna med hjälp av detta.
/kristina
Klicka här för att svara