2 454 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Termostater
Tack för snabbt svar...
Problemet är att jag tycker att det är stor skillnad (5-10 grader) i temperatur före och efter termostaten. Termostaterna är motionerade och sprinten går fritt...
Termostaterna är sedan huset byggdes -68
Så min fråga är om detta är ett tecken på att termostaten är kass?
Eller är det generellt sett alltid lönt/bra att byta termostater när dom är så gamla?
Problemet är att jag tycker att det är stor skillnad (5-10 grader) i temperatur före och efter termostaten. Termostaterna är motionerade och sprinten går fritt...
Termostaterna är sedan huset byggdes -68
Så min fråga är om detta är ett tecken på att termostaten är kass?
Eller är det generellt sett alltid lönt/bra att byta termostater när dom är så gamla?
Om radiatorerna fungerar och är lagom varma så kan jag inte se att det finns något behov av att byta dem. Att det är kallare efter termostaten är ju ett tecken på att den jobbar och stryper flödet. Men det är i och för sig gamla termostater..
Javisst, men problemet kvarstår ju.
Även om jag plockar bort termostaterna så är ju fortfarande differensen 5-10 grader.
Du får ursäkta, men jag är inte riktigt haj på sånt här...
...Om sprinten är helt ute, finns det då något annat som kan hänga upp sig eller på något sätt strypa flödet?
Även om jag plockar bort termostaterna så är ju fortfarande differensen 5-10 grader.
Du får ursäkta, men jag är inte riktigt haj på sånt här...
...Om sprinten är helt ute, finns det då något annat som kan hänga upp sig eller på något sätt strypa flödet?
Klicka här för att svara