Hej!

Jag flyttade nyligen till ett nytt hus med ett gammalt Uponor-system och jag skulle vilja köpa ett par termostater, Uponor T75, för att ersätta de som har slutat fungera.

Finns det någon som har ett par och kan sälja dem till mig?

• Uponor termostat med tre knappar, inklusive en svart och en grå, samt plus- och minusknappar, mot en vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Välkommen till forumet.

Inget direkt svar på din fråga/efterlysning.

Det är bättre, för driftekonomin, att justera in värmesystemet så att det dels blir "jämn" temperatur mellan rummen, dels att "pannan" (tex värmepumpen) skickar ut "lagom" framledningstemperatur oberoende utetemperaturen.

Termostater (ställdon) bör bara strypa flödet när rummet får extra värmetillförsel via tex solinstrålning, matlagning.

• Gilla
faitdivers
  • Laddar…
T
F faitdivers skrev:
Hej!

Jag flyttade nyligen till ett nytt hus med ett gammalt Uponor-system och jag skulle vilja köpa ett par termostater, Uponor T75, för att ersätta de som har slutat fungera.

Finns det någon som har ett par och kan sälja dem till mig?
Hej @faitdivers , gammalt inlägg men jag testar. Har du hittat något? Hur löste du problemet? Sitter nämligen i samma sits.
Mvh

• Väggmonterad termostat från Uponor, med två knappar för temperaturjustering, visar plus och minus symboler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.