jag behöver tips om hur jag skall ställa in mina termostater till pumparna på min vedpanna. vilken pump skall starta när`?
och hur är det meningen att det ska fungera?
se bifogad bild på systemet
 
  • panna_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag förstår rörhögen rätt så ska P2 vara i drift när pannan är igång..
P1 används till att ladda tanken med så den ska starta när shunten öppnar ( panntemp över 72)

Pumpen till radiatorerna ska vara igång när värmebehov finns ( ca 18 dag, 12 natt ) men de fixar förhoppningsvis din reglercentral.
 
Du har varmvattnberednig i pannan?
 
nä det finns en slinga i första acktanken
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.