Hej,
Jag är nyinflyttad till ett 60-tals hus och ett par av elementen saknar termostaten på radiatorer.
Vad finns det för termostat jag kan köpa som passar? Alt. tacksam för svar hur jag behöver gå tillväga för att montera en enkel termostat på radiatorerna. Jag kan inget i ämnet så tat tacksamt emot tips på produkt.
Mvh F
Jag är nyinflyttad till ett 60-tals hus och ett par av elementen saknar termostaten på radiatorer.
Vad finns det för termostat jag kan köpa som passar? Alt. tacksam för svar hur jag behöver gå tillväga för att montera en enkel termostat på radiatorerna. Jag kan inget i ämnet så tat tacksamt emot tips på produkt.
Mvh F
Skruva bort den stora kromade muttern samt ta bort plasten.
Ta en ny bild på radiatorventilen.
Ta bilder på båda sidorna av ventilen så att man ser eventuell text/symboler.
De termostater som finns, hur ser de ut?
Ta en ny bild på radiatorventilen.
Ta bilder på båda sidorna av ventilen så att man ser eventuell text/symboler.
De termostater som finns, hur ser de ut?
Tack, jag ska prova det. Behöver jag stänga av tillförsel/trycket för att ta bort mutter och plast?Demmpa skrev:
Se bifogad bild på en befintlig termostat.
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 769 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 769 inlägg
Nej, du behöver inte stänga av något, men skruva försiktigt så hinner du märka om det ändå skulle börja droppa. Det är inget stort flöde eller tryck i radiatorer.
Den kromade delen är antingen en adapter eller en del av den gamla termostaten.
Den kromade delen är antingen en adapter eller en del av den gamla termostaten.
Nej, du behöver inte släppa på trycket, eller tömma systemet.
Ser ut att vara en gammal Honeywell termostat.
Enligt Rot-boken så behövs en adapter för att kunna använda MMA/Purmo termostater.
Ser ut att vara en gammal Honeywell termostat.
Enligt Rot-boken så behövs en adapter för att kunna använda MMA/Purmo termostater.
Tack för heads up. Jag provar så får vi se, jag köpte en balkongdörr för betydligt mer för 2 månader sedan och det gick bra iaf. Fungerar bytet smidigt till denna termostat så byter jag övriga med. Tack för er hjälp.J Josth skrev:
Klicka här för att svara




