hej satte för två år sedan in elgolv värme (ardex),men tycker inte det blir nån jättevärme,har en 30 graders termostat,ringde ardex idag o dom sa att jag skulle byta till en 50 graders termostat,har ringt återförsäljare häromkring men dom tar inte hem det,då till frågan,kan man köpa en termostat av annat märke,såg harald nyborg hade 50 graders för 500-600:-,ställer jag termostaten på 30 grader blir det hyffsat varmt,kommer det att hjälpa att skaffa en 50 istället.mvh glenn

Om du har en lampa på termostaten som talar om när värmen i golvet är på kan du kolla på den.
Om lampan aldrig slocknar är slingan för effektsvag. Slocknar den kan det hjälpa med en högre temperatur. Har du beräknat slingan själv? Man kan inte trimma en slinga efteråt tyvärr.

Ta bort termostaten, koppla in så att strömmen går direkt till golvet.

Vänta 1-3 timmar, där har du skillnaden.

Går det inte att koppla om termosten till luft givare???

jo den slocknar ofta,men för att uppnå behalig temperatur måste jag ställa den på typ 30 grader o det tycker jag låter som mkt eller,jag la matta o tog till lite i överkant,kan det vara så att givaren sitter precis under en värmekabel så den känner av för tidigt.

hur menar du att ta bort termostaten.

glenn30 skrev:
hur menar du att ta bort termostaten.
Bara tillfälligt, d.v.s full fart i 1-3 timmar. först då kan du känna om byte av en termostat skulle hjälpa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.