Hej
Jag söker information om vilken hustillverkare som har tillverkat ett hus 1979 som kallades för Termohus , alt Thermohus
Huset är 1 plan + källare
Utrustat med Vattenburenvärme, 1 rörssystem , 10 rör , dragna i golvlist delvis samt gjutet in i golvet. I källaren är en golvvärmeslinga inkorpiorerad i själva värmeslingan. Huset har 3 glasfönster samt en ventilationsutrustning med ett elbatteri uppe på vinden.
Vanligaste färgen verkar vara Rött då grannen har ett likadant.
jag saknar alltså uppgifter om tillverkare av huset och jag skulle behöva veta detta för att kunna ta fram exakt rätt u-värde på huset .
Mycket tacksam om någon känner igen detta.

Hej, någon annan som vet något om detta företag, Thermohus/Termohus, eller kanske mer vad deras 1 1/2 plans hus hade för byggteknik på 1970-talet. Någon form av moduler i väggarna istället för vanliga reglar??? Någon som har någon information om detta?

//Tobbe

Användaren skrev:
Hej, någon annan som vet något om detta företag, Thermohus/Termohus, eller kanske mer vad deras 1 1/2 plans hus hade för byggteknik på 1970-talet. Någon form av moduler i väggarna istället för vanliga reglar??? Någon som har någon information om detta?

//Tobbe
Hittade ni något mer om detta? Jagar själv information kring väggarna och skummet då det saknar reglar :confused:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.