D
Eller så kör man ditt relä så kan man välja vilken skit som helst.
 
D
F Fluxor skrev:
Titta på Electrokit och 18650-grejerna. Finns USB C-kretsar för 18650. Det kanske kan vara något?
Men vad skulle fördelen bli i mitt fall mot typ en powerbank på 5000 mah.

Jag orkar inte byta batteri så jag vill att den ska vara inkopplad hela tiden då behöver jag en Lipo-laddare och ett 3.7v batteri till varje sensor.
 
Ingenting, förutom att man kanske har lite större val av kapacitet, storlek etc.

Det krävs ganska mycket för att komma igång med MQTT och ESPer, men det är roligt!
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Förhoppningen är att komma igång med att göra en sensor i jul. Finns ju onekligen en del nytt med att sätta sig in i det även om det kanske mest blir på nöjeskontot.

Vad tror du om att börja med Nodemcu typ ett sånt här paket:
 
  • Flertal utvecklingskort för wifi-projekt, NodeMCU Lolin V3, ESP8266 mikrokontroller, för Arduino, CH340 chip.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det tror jag fungerar, men personligen använder jag Adafruit Huzzah ESP32 V2. Kostar en del, men för mig fungerar de perfekt. Extern antenn är en grej till exempel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.