Vi har en borrad brunn på vår tomt som vi räknar med att ta i bruk om ett par år när fritidshuset är klart. Nu skulle vi dock behöva ha upp lite vatten till bevattning etc. och frågan är då om det finns ngn smidig lösning till en överkomlig kostnad. Har kollat lite på Jula och Rusta, men de flesta pumpar verkar inte klara en sughöjd på mer än 7-8 meter... Det finns vissa gammaldags trädgårdspumpar (Leijon) som klarar en sughöjd på 39 meter, men då handlar det om en del pengar.... Om ngn har tips på hur vi kan lösa detta vore jag tacksam.
Om det kan undvikas vill jag inte göra ngn fast installation, utan tänkte mig en porttabel lösning som kan användas när regnvattentunnorna vid grannhuset sinar.