1 106 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Temperatur ,vattenburen golvvärme
Mitt system reglerar själv tillopstemperaturen beroende på hur kallt det är inne och ute. Jag har ställt en maxtemp på 32 grader. men även en mintemp på 22 grader om ajg minsn rätt. Sen anpassar den flödet så man förhoppningsvis ligger däremellan. Om du har termosatter i rummen så är det när dom står på max det inte skall överstiga 27 grader på golvytan. Rumstermosatterna i sig tar dock normalt inte hänsyn till vattentemepraturern. Det måste du trimma in i pannan.L lillan 43 skrev:
Klicka här för att svara