Varför får jag inte ut varmare vatten till cirkulationspumpen och slingorna? tempen ligger på ca 25 grader vilket inte alls märks på golvet där slingorna ligger. Även fast jag vrider på det röda vredet + - så ökar inte tempen på vattnet. Och vad är en bra temp för vattnet i slingorna?

• Mätningsinstrument för vattentemperatur monterat på mässingsrör, omgiven av ventiler och ledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Centralvärmepump och röranslutningar med mätare på vägg, inkluderar Grundfos pump och tryckmätare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvvärme jobbar med låg temperatur. Kanske max 35° vid DVUT. Mer behövs då inte för att hålla ca 21° varmt inomhus.

Tack för det, problemet är nu att jag bara får ut ca 23 gradigt vatten vid pumpen nere i källaren och slingorna är på övervåningen så det försvinner väl någon grad på vägen. vilket gör att jag inte märker någon skillnad alls på golven.

Har du tillräckligt varmt i rummen? Upp till ca 28-30c framledning kommer du inte kunna känna värmen, men det är tillräckligt varmt för att hålla önskad rumstemp. Du kan ju inte hålla 25 c i rumstemp bara för du vill kunna känna golvvärmen med fötterna :D

Hehe nä givetvis inte men tempen i rummen ökar inte snarare tvärt om den sjunker

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.