Verkar inte vara samma..

Nä men det ser ut som att den ska gå att byta ut, den ska säkerligen skruvas upp som honeywellventilen, kollade dock lite på nätet, verkar som att dessa ventiler är rena skiten, de kärvar ofta, esbe har ytit ut dessa till någon annan modell.
Däremot ör lk525 ventilen bra, den vrider på sig, istället för tryckas upp och ner

Ja, ska du byta hela ventilen så ska du byta till en vridande.

Jag tänkte ett 1:1 byte för att inte ställa till det. Det går ju en kabel från motorn till värmepumpen och byter jag ventil så finns risk för andra problem..

I första hand tänkte jag byta ventilinsatsen då det verkar enklast.
Jag sökte idag på nätet lite och hittade att min växelventil heter vza152 och då troligtvis heter insatsen vza900 men det var inte helt lätt att hitta en återförsäljare.

Tänkte ta mig till ahlsells och se om de kan hjälpa mig att beställa.​

Var i kontakt med ahlsells men de sålde inte växelventil och hänvisade till JP energi. Där får jag reda på att växelventilen inte var orginslventilen...

Inte helt lätt att hitta rätt del. Har ni tips på bra sidor som säljer värmepumpsprodukter / reservdelar?​

Det är en standardventil ESBE VZA162 och gå in på ESBE så finns det reservdelar till den.

Det står VZA162 på ventilen

Finns bara ett sätt att kolla, kontakta ESBE dom är bra och hoppas dom har öppet i morgon, skriv upp allt som står på ventilen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.