Bara en fråga. Behöver man telldus live Pro abonnemang för att logga z-wave o köra mer avancerade regler?

snowballtwo skrev:
Är det någon som köpt Znet Lite? Såg att kjell och co fått in dem på lager. Tydligen skulle Clas Ohlson få dem i mitten på månaden!
Vet vi hur den fungerar med Fibaro, Qubino och Aeon Labs?
Beställt och väntar på att den ska skickas. Även beställt en röreslsesensor från Aeon labs och en gen 6 strömutttag så jag får se hur det fungerar snart! Hinner ingen före så hör jag av mig

skoog84 skrev:
M.nu har kompabilitetslista, se här:
[länk]

Undrar också om man behöver något pro abbonnemang för att köra mera avancerade saker på telldus live? Någon som vet?
Ja för avancerade regler krävs PRO. Kommer inte ihåg exakt var gränsen går. Har för mig att man endast kan använda en inställning och på och av utan. För villkor (om/och satser)och flera händelser måste man ha PRO

skoog84 skrev:
M.nu har kompabilitetslista, se här:
[länk]

Undrar också om man behöver något pro abbonnemang för att köra mera avancerade saker på telldus live? Någon som vet?
På Qubinodimmern står det "ZNet: Tempeatursensor och ingång 2 fungerar ej". Vad innebär ingång 2? Jag har dimmern trappkopplad.

Kan man köpa ett Pro-abonnemang eller måste man köpa Pro-enheten?

snowballtwo skrev:
På Qubinodimmern står det "ZNet: Tempeatursensor och ingång 2 fungerar ej". Vad innebär ingång 2? Jag har dimmern trappkopplad.

Kan man köpa ett Pro-abonnemang eller måste man köpa Pro-enheten?
Man kan köpa ett Pro abonnemang och det har ingen koppling till pro enheten.

• Gilla
snowballtwo
  • Laddar…
Försökte handla en på Kjell&Co nu men fick inte trots att de finns i lager, Nexa har stoppat dem, de måste tydligen resetas först och det var inte klart hur det ska gå till ännu...
Nån som lyckats handla?

Jag har köpt på Kjell i söndags..funkar som förväntat.

Jag fick köpa den sista de hade men den går inte att aktivera. Har skrivit till supporten, får se när de svarar. Vaddå resetta?

Packade upp min igår. Försökte lägga till några Qubino-dimmer, men det gick inte. Den stod bara och sökte och stannade på 12 sekunder i nedräkningen.
Jag hade den riktigt nära dimmern så den borde ha tagit den. Visserligen hade jag kopplat den till en Zipabox innan, kanske måste resetta dimmern först?

Vad är det som krånglade med Znet? Har inte läst om att de stoppat den heller.

Fick svar från Telldus i torsdags:
"Hej,
Vi håller på att jobba med det sista för att få igenom alla certifieringar innan vi kan börja sälja. Vi har bett alla återförsäljare att inte börja sälja något tills allt är klart. Om det är det som dom syftar på eller något annat kan vi inte svara på. Förhoppningsvis kan vi börja sälja TellStick ZNet Lite inom kort."

HA77EN skrev:
Fick svar från Telldus i torsdags:
"Hej,
Vi håller på att jobba med det sista för att få igenom alla certifieringar innan vi kan börja sälja. Vi har bett alla återförsäljare att inte börja sälja något tills allt är klart. Om det är det som dom syftar på eller något annat kan vi inte svara på. Förhoppningsvis kan vi börja sälja TellStick ZNet Lite inom kort."
Konstigt, jag beställde från Kjell och Co och fick det den i torsdags...

MrPlow
snowballtwo skrev:
Konstigt, jag beställde från Kjell och Co och fick det den i torsdags...
Hur känns den? Recension önskas :)

MrPlow skrev:
Hur känns den? Recension önskas :)
Önskar att jag kunde ge dig en recension, men jag har bara kopplat upp den. Har inte hunnit lägga till några enheter än. Jag hade Qubinodimmers kopplade till en Zipabox innan, och Znet hittade dem inte när jag satt dem i inkluderingsläget så jag antar att jag måste återställa dem först. Vilket betyder skruva upp uttagen. Och tiden räcker aldrig till. :)

Jag återkommer när jag får ordning på eländet!

• Gilla
MrPlow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.