Hej!
Jag har ett "stort" problem. Jag har byggt in min tv i väggen och framför skall jag ha en tavla som jag kan skjuta åt sidan när jag vill se på tv. Och skjuta tillbaka den när jag inte vill se TV:en. Antingen manuellt eller med eldriven.

Min idé var att använda teleskopskena som man har till kökslådor till exempel för att skjuta bort tavlan åt sidan. Skenan måste kunna skjuta minst 90 cm åt sidan för att öppna upp för TV:en. Tyvärr är det inte så lätt att hitta skenor som kan skjuta så lång åt sidan, dom blir väldigt klumpiga och dyra. Var inne på Theofils och kollade. Två stycken skenor för 1900sek. Nej Tack.

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig med lite nya idér, jag vill inte sätta upp en spik ovanför tv, och hänga tavlan på :)

Linjärlager? Ett par snygga profiler eller bygga in dessa bakom en L-profil.

Det var en väldigt bra idé. Verkar vara lite svårare att få tag i bara. Skall låta google jobba lite.
Tack.

Annars, ngn form av skjutdörrsskena som du bygger in?

En skena i taket med vajer ner till tavlan borde kunna monteras snyggt och enkelt.

Fotografera tavlan och använd TVn som "fotoram":cool:

Ser det inte lite konstigt ut med en tavla precis bredvid tvn?
Kan du inte bara ha gångjärn och baksidan på tavla likadan som vägen så den smälter in när du vänder den?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.