B
A Andy78 skrev:
Vi har gruppavtal i en bostadsrättsförening där ingår fast telefoni, tro det är dock 4 av +200 som använder det.
ja, och det är dyrt hålla igång. Teoretiskt borde det gå få ner priset på bara ren internet, och sen låta de som vill ha telefon köra egen från valfri IP-telefonileverantör. Så slipper man bli inlåst.
 
N
M merbanan skrev:
Allente är det enda bolag som är kvar på satellit-TV marknaden. Gissningsvis minskar antalet kunder allt eftersom och priset kommer att öka då det inte finns någon konkurrens på marknaden. Om man är nöjd med tjänsten som den är idag så är ju allt bra för man kommer nog inte att utveckla tjänsten mera. Jag har svårt att se att man skulle ha kvar tjänsten om 20 år.
I och med teknikskiftet i marknätet i oktober (MPEG-2 släcks och enbart MPEG-4 kommer att gälla) ökar utrymmet för nya kanaler påtagligt där.
Jag är ingen vän av marknätet (ser själv uteslutande på TV via satellit men helt utan dyra abonnemang) men att utrymmet för nya kanaler ökar i och med att alla kanaler kommer att använda MPEG-4 är solklart.
 
B Boan skrev:
ja, och det är dyrt hålla igång. Teoretiskt borde det gå få ner priset på bara ren internet, och sen låta de som vill ha telefon köra egen från valfri IP-telefonileverantör. Så slipper man bli inlåst.
Vi betalar 149kr det blir nog inte billigare än så.
 
B
A Andy78 skrev:
Vi betalar 149kr det blir nog inte billigare än så.
jodå, finns några som erbjuder för 29kr/mån. Bara söka. Du måste ju inte köpa det från den som är internetleverantör
 
B Boan skrev:
jodå, finns några som erbjuder för 29kr/mån. Bara söka. Du måste ju inte köpa det från den som är internetleverantör

149kr är för internet och tv telefon kostar 10kr. som vi har nu.
Går kanske att välja annan operatör för telefoni, inte så insatt tror det är 4 st i fastigheten som har det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.