15 264 läst ·
109 svar
15k läst
109 svar
Telenor säger upp bredband ?
djupt tragiskt. Det måste till ett krav på att alla inom ett område (som sträcker sig till nästa område) skall få möjlighet till samma pris. Kommuner har varit dåliga på det. Gäller göra avtalet med entreprenören rörligt baserat på meterpris för olika former, samt en del rörligt.A AndersS skrev:
Tacksam att Skurups kommun där jag bor hade fast pris på alla anslutningar inom tätort och ett fast pris på utanför tätort. (Utanför tätort kanske hade lite fler krav eller likande, inte säker) men de bygger också fibernätet i egen regi (Ett företag från Kävlinge gör självaste installationen)B Boan skrev:
Precis rätt tänk av en kommun. När Vara byggde skapades flera ek föreningar men det var förutsatt att de skulle täcka hela kommunens område, och det gjorde samtliga.Niklasloow skrev:
Kan väl lägga ut brevet från Telenor så får ni läsa själva.
Det står ingenting om att telestationen skulle läggas ned
så eftersom en bekant hade lite problem med en annan
leverantör blev ju misstanken så här också
.
Det står ingenting om att telestationen skulle läggas ned
så eftersom en bekant hade lite problem med en annan
leverantör blev ju misstanken så här också
Det var ju inte bra kommunicerat av Telenor. Där får dom absolut minuspoäng. Just i detta läget när befintlig infrastruktur läggs ner, ska de såklart förklara och eftersom de även har mobila lösningar, förstår jag inte att de inte erbjuder andra lösningar, t ex mobilt bredband med bra villkor.
Men ditt egentliga problem är inte Telenor, men det är att kopparnätet tas bort och det hade varit mycket bättre om du hade fått en förvarning långt innan det hände.
T ex kommer vi att få kommunalt VA, det kommunicerades till oss för 5 år sedan och jag misstänker att de börjar med processen inom 2-3 år. Det gör att vi har mycket tid att planera våra investeringar i befintlig anläggning och spara för de extra kostnader kommunalt avlopp innebär.
Men ditt egentliga problem är inte Telenor, men det är att kopparnätet tas bort och det hade varit mycket bättre om du hade fått en förvarning långt innan det hände.
T ex kommer vi att få kommunalt VA, det kommunicerades till oss för 5 år sedan och jag misstänker att de börjar med processen inom 2-3 år. Det gör att vi har mycket tid att planera våra investeringar i befintlig anläggning och spara för de extra kostnader kommunalt avlopp innebär.
alltså,,,, det var ju ingen hemlighet när fiber byggdes att kopparnätet skulle försvinna men det trodde ju inte de som var emot fibern på... de ville bara hitta argument för att säga nej...harry73 skrev:
Det var ju inte bra kommunicerat av Telenor. Där får dom absolut minuspoäng. Just i detta läget när befintlig infrastruktur läggs ner, ska de såklart förklara och eftersom de även har mobila lösningar, förstår jag inte att de inte erbjuder andra lösningar, t ex mobilt bredband med bra villkor.
Men ditt egentliga problem är inte Telenor, men det är att kopparnätet tas bort och det hade varit mycket bättre om du hade fått en förvarning långt innan det hände.
T ex kommer vi att få kommunalt VA, det kommunicerades till oss för 5 år sedan och jag misstänker att de börjar med processen inom 2-3 år. Det gör att vi har mycket tid att planera våra investeringar i befintlig anläggning och spara för de extra kostnader kommunalt avlopp innebär.
Det är sant, men jag tycker att det inte spelar någon roll. Ledningsägaren eller tjänsteleverantören borde i alla fall ha hyfs att berätta i god tid att tjänsten kommer att läggas ner.B Boan skrev:
Det var ett märkligt brev, det är en bekräftelse utifrån att du eller ny operatör gjort avbeställning.galento skrev:
Har allt beställts via Telenor eller har det varit en kombination av Telia - Telenor där du valt Telenor som tjänsteleverantör men att Telia levererat själva xDSL? Hjälper ju inte din situation men lite nyfiken på brevets utformning.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 151 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 151 inlägg
Eftersom Telenor inte har kopparnätet så uppfattar jag det som att abonnenten sagt upp bredbandet, och om det inte är så ska TS ta kontakt med Telenor
Kan även vara någon som tecknat nytt hos annan leverantör men de andra har väl stoppat nyteckning
Kan även vara någon som tecknat nytt hos annan leverantör men de andra har väl stoppat nyteckning
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Abonnemang kvar på en telestation som ska läggas ner?
TS har ju fått det bekräftat att det är uppsagt pga att stationen läggs ner så finns inget att ånga förutom möjligen för TS som tackade nej till fiber.
TS har ju fått det bekräftat att det är uppsagt pga att stationen läggs ner så finns inget att ånga förutom möjligen för TS som tackade nej till fiber.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 167 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 167 inlägg
Nej, men på första sidan i denna tråden så har TS svarat att han pratat med telenor och att det är pga att stationen ska läggas ner.
så vad det står i brevet spelar ingen roll.
Dock kunde Telenor skrivit anledningen i brevet så hade det varit klart och tydligt utan att ts skulle behövt ringa.
så vad det står i brevet spelar ingen roll.
Dock kunde Telenor skrivit anledningen i brevet så hade det varit klart och tydligt utan att ts skulle behövt ringa.
Bra tillfälle och deala lite, vad är tanken att man ska ångra?R RalleB skrev:
Kan de inte erbjuda en fortsättning med fiber så kanske dom kan erbjuda något annat, obegränsat obundet mobilt bredband?