Hej! Försöker bli klok på det här med tätning av drevning runt fönster och dörrar.
Konstruktionen ser ut såhär:
Ångbroms - glasull - smyg/foder/träfasad.
Jag tänkte tejpa alt köra bottningslist och fog invändigt. Men hur gör jag på utsidan? Jag har läst lite blandat och ikväll testade jag att tejpa sidorna och toppen på ett fönster med vanlig tät åldersbeständig tejp. Nederkanten på fönstret är otejpad under foder och plåt.
Är det här ett alternativ som fungerar eller vad gäller? Att köpa diffusionsöppen tejpa till alla fönster och dörrar känns orimligt med tanke på priset 🤷🏼♂️
Jag tänkte tejpa alt köra bottningslist och fog invändigt. Men hur gör jag på utsidan? Jag har läst lite blandat och ikväll testade jag att tejpa sidorna och toppen på ett fönster med vanlig tät åldersbeständig tejp. Nederkanten på fönstret är otejpad under foder och plåt.
Är det här ett alternativ som fungerar eller vad gäller? Att köpa diffusionsöppen tejpa till alla fönster och dörrar känns orimligt med tanke på priset 🤷🏼♂️
Nej ingen tejp på utsidan inte den gröna i alla fall för det kommer inte kunna andas, det blir för tätt fukten som kan komma in blir instängd, då du har det bom tätt på insidan.A Anvag skrev:Hej! Försöker bli klok på det här med tätning av drevning runt fönster och dörrar.
Det finns diffusionsöppna vindduks tejp typ Tecca.
https://www.bauhaus.se/tejp-diffussionsoppen-tecca-airtight-t-60mmx25m
Klicka här för att svara