För att återkoppla lite.
Köpte tacoflex för att prova. Och den funkar skitbra. Har jämfört med en rulle t-flex. Och de verkar vara exakt samma.

RickeP,

Beställde du från befestigungsfuchs.de? Hur lång tid tog frakten?

Den här frågan om tejp blir högaktuell om en vecka eller så när jag lägger plast på marken i torpargrunden. Då måste jag dels skarva plasten på längden, dels täta runt plintar, rör etc. Jag tror att jag läst någonstans att LFS (Ljungby Fukt ......) rekommenderade vävtejp, hållbarare. Men nu blir jag tveksam, jag kanske skall köpa byggfolietejp från Byggmax. Vad tror forumet?

Undvik Byggmaxtejpen, undermåligt klister och klart sämre vidhäftning än t.ex. Tessa, inte värt den lilla besparingen....

Redigerat:
Ja, egentligen så tänkte jag inte så mycket på priset utan skillnaden mellan vävtejp och "vanlig" tejp. Prisskillnaden är ju försumbar för två rullar tejp. Men då utgår Byggmax tejp pga klistret. Tack.

Glenn K skrev:
Undvik Byggmaxtejpen, undermåligt klister och klart sämre vidhäftning än t.ex. Tessa, inte värt den lilla besparingen....
Byggmax säljer två olika modeller, en blå och en transparent, den sistnämnda är Tesa.

Jag har använt båda, och den blå tycker jag fungerar mycket bättre, mycket mjukare och smidigare, och bättre vidhäftning än Tesa när jag jämfört dom sida-vid-sida.

Det viktigaste när man tejpar/limmar är att ytorna är rena och torra, så jag hade inte försökt använda någon typ av tejp i en krypgrund.

Här var det flera bud. Rekommendationen är ju faktiskt att täta alla skarvar och då ligger ju tejp närmast till hands. Hur skall jag annars göra?

jaso skrev:
RickeP,

Beställde du från befestigungsfuchs.de? Hur lång tid tog frakten?
Japp det gjorde jag, och ska göra idag igen.
Tog en vecka ca, schenker slarvade bort paketet första gången.
Men de skickade snabbt ett nytt efter att de pratat med schenker, så kundservicen verkar fungera bra.

Daniel78 skrev:
Byggmax säljer två olika modeller, en blå och en transparent, den sistnämnda är Tesa.

Jag har använt båda, och den blå tycker jag fungerar mycket bättre, mycket mjukare och smidigare, och bättre vidhäftning än Tesa när jag jämfört dom sida-vid-sida.

Det viktigaste när man tejpar/limmar är att ytorna är rena och torra, så jag hade inte försökt använda någon typ av tejp i en krypgrund.
Jag tycker den blå var helt värdelös den också, minsta lilla ojämnhet så släpper den.
Så köp den dyrare så vet man att den sitter, från tyskland är den dessutom billigare!

Mikael_L
jaso skrev:
Hur är Byggmax tejp för ångspärr? 70 kr för 25 meter.

[länk]
Jag provköpte en rulle (den blå, du länkar till). Jag tycker den var skräp!
Klistrar rätt dåligt. Jag ska försöka använda upp den på ställen där nästan ingen tape alls kan misslyckas.

Jag har tidigare använt upp en rulle TESA, efter det upptäckte jag T-flex, som är helt underbar. (Men dyr)

Mikael_L
Vi håller liv i tråden 2 år till, så blir det 10-års jubileum . :D:thumbup:

För mig är tråden ny och nyttig. Och många olika åsikter, bra med demokrati, men lite förvirrande. Om jag nu skall köpa tejp, var köper jag TESA eller T-flex, brukar Beijer ha? Finns någon som testat på plast i torpargrund ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.