2 014 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Tegelpannor som fyllning
Tillfartsvägen till min stuga är bitvis lerig o mjuk.
Jag tänkte fylla i botten med gamla tegelpannor o sedan (efter ngn v eller så) lägga lite grus (typ 16/32) ovanpå.
Fråga: Kan man köra sönder gamla lertegelpannor direkt med bilen eller är det risk för punka?
Henrik
Jag tänkte fylla i botten med gamla tegelpannor o sedan (efter ngn v eller så) lägga lite grus (typ 16/32) ovanpå.
Fråga: Kan man köra sönder gamla lertegelpannor direkt med bilen eller är det risk för punka?
Henrik
Jag tycker det går bra att fylla körspår med både tegel och betongpannor, se dock till att noga ta bort spiken om taket/ nockpannorna varit spikade.H Henrik Hed skrev:
Om jag vore som du skulle jag hellre toppa med 0/32 eller 0/18 så att ytan ligger still och inte åker iväg vid snöröjning.
Topplagret ska vara 0- vad du nu vill ha. 16-32 kommer att bli lite av bollhav om du förstår vad jag menar. Det fina binder ihop det hela så 0-30 eller 0-18 brukar vara det vanliga.H Henrik Hed skrev:
Klicka här för att svara