Ja som rubriken lyder är detta en fundering vi har till köket i vår kvarn från 1860. Varför? Huset är genomgående byggt av tegel, vi vill ha en rustik känsla och gärna golvvärme i köket. Vi renoverar i klassisk stil men med moderna funktioner. Tyvärr kan vi inte rädda det breda plankgolv som låg under nuvarande golv (huset totalrenoverades på 70-talet) bifogar en bild här av golvstilen vi är inne på. Har googlat en hel del och hittat lite plus svenska företag/produkter men all input är av intresse. Och gärna då av de som faktiskt har eller har haft Tegelgolv hemma och/eller arbetat med det. Många säger att "usch så svårt att hålla rent" men vill gärna ha en användares input på det. Första funderingen var ju också trägolv med breda tiljor och springor, inte heller helt optimalt i kök, teoretiskt iaf.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag läste ett reportage för sisådär femton-tjugo år sen om några som hade ett tegelgolv och jag tror att de hade behandlat det med bivax för att det skulle kännas lent och förhållandevis mjukt, de fick även en fin lyster i teglet.
Om det var rent skitsnack vet jag egentligen inte men jag tänkte dela med mig om reportaget i alla fall.
Om det var rent skitsnack vet jag egentligen inte men jag tänkte dela med mig om reportaget i alla fall.
Klicka här för att svara