Hej,
Vi har en tegelfasad där det fogen "släppt" eller spruckit på vissa ställen. Hur hade ni åtgärdat det här? Går det att foga om där det spruckit och med vad i sådanafall. Huset är från -64 om det har någon betydelse.

Tack på förhand

• Närbild på en röd tegelvägg med en spricka mellan tegelstenarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en röd tegelvägg med synliga fogar och en fönsterkant.
    Skapa konto
J Jvern skrev:
Hej,
Vi har en tegelfasad där det fogen "släppt" eller spruckit på vissa ställen. Hur hade ni åtgärdat det här? Går det att foga om där det spruckit och med vad i sådanafall. Huset är från -64 om det har någon betydelse.

Tack på förhand
Har du fått några råd som fungerat? Letar hantverkare utan framgång till min västerfasad som har spruckna fogar. Ser att några i området lappat fogarna själv och inser att det är svårt få det snyggt och i rätt färg.

Jag hade samma problem men inte så omfattande.
Köpte en fräs till vinkelslipen och fräste ur. Dammade som fan.
La sen i bruk där jag fräst ur.

• Gilla
60-tals Funkis
  • Laddar…
P
60-tals Funkis 60-tals Funkis skrev:
Har du fått några råd som fungerat? Letar hantverkare utan framgång till min västerfasad som har spruckna fogar. Ser att några i området lappat fogarna själv och inser att det är svårt få det snyggt och i rätt färg.
Du måste fräsa ur murbruket 25mm i djup innan man fogar i..
Ofta om det är större sprickor så kan det vara armeringen som rostar och spränger sönder fogen..

• Gilla
60-tals Funkis
  • Laddar…
S saltet skrev:
Jag hade samma problem men inte så omfattande.
Köpte en fräs till vinkelslipen och fräste ur. Dammade som fan.
La sen i bruk där jag fräst ur.

• Skärmbild av en sökresultatsida på en mobiltelefon med texten "fräs till vinkelslip".
    Skapa konto
P
Ja det går med pinnfräs om det är en mjukare fog, men annars kör man med en vinkelslip med en bredare diamantklinga ca 6-8mm samt ett dammskydd kopplat till en damsugare./

• Gilla
60-tals Funkis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.