Hejsan!

Nu är det dags för husunderhåll igen och jag har en fundering. Jag har ett mexitegelhus från 1945 där det har bildats sprickor runt ytterdörren. Jag har förstått att fogbruk/murbruk kan fungera bra för att laga sprickor, men kan behöver jag använda något annat med tanke på att sprickan mellan dörr är rätt stor? Se bilder nedan. Jag misstänker att sprickorna också är en motorväg för möss som söker sig in i huset, så det brinner i knutarna att laga nu!


Jag tänkte köpa antingen Webers murbruk för kalksandsten
https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk/murbruk/weber-fargat-murbruk-m-25-kalksandsten

eller Finjas Murbruk B för kalksandssten
https://www.finja.se/produkter/gjut...n?id=5631105&quicksearch=finja murbruk b för

Tack på förhand! :-)

Stor spricka i mexitegel nära ytterdörr med måttstock som visar sprickans storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor spricka mellan mexitegelvägg och ytterdörrens karm där murbruk saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor spricka i mexitegelvägg vid ytterdörrskarm, behov av reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stora sprickor i vitmålat mexitegel runt en brunt träfärgad ytterdörr, behov av reparation är synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.