Nu är det dags för husunderhåll igen och jag har en fundering. Jag har ett mexitegelhus från 1945 där det har bildats sprickor runt ytterdörren. Jag har förstått att fogbruk/murbruk kan fungera bra för att laga sprickor, men kan behöver jag använda något annat med tanke på att sprickan mellan dörr är rätt stor? Se bilder nedan. Jag misstänker att sprickorna också är en motorväg för möss som söker sig in i huset, så det brinner i knutarna att laga nu!