6 509 läst ·
2 svar
7k läst
2 svar
Tegel
Hej!
Vi är startgroparna att ta in offerter för omtegling av fasaden (dock ej hela, bara sydvästsidan+1 gavel).
Vad bör jag tänka på? Skall man ha hålat eller massivt tegel? Massivt har man ju ovanför fönster, det vet jag, men kan man ha det övrigt oxo? Eller skall man ha hålat tegel där? Etc etc.....
Vi skall riva teglet själva. Efter att ha snackat med en granne, som gjorde likadant jobb förra sommaren, inga problem sa han (han å hans fru rev), och vi skall själva ta hand om bortforslingen av teglet (hyra container), för att spara pengar.
Skall man behandla den nya fasaden med Alcro Regnstopp i förebyggande syfte?
http://www.alcro.se/utomhus-Putsfasad-Regnstopp.aspx
Vill ha mycket kött på benen om ni förstår.....
Å mera tips å idee´r mottages tacksamt!
Vi är startgroparna att ta in offerter för omtegling av fasaden (dock ej hela, bara sydvästsidan+1 gavel).
Vad bör jag tänka på? Skall man ha hålat eller massivt tegel? Massivt har man ju ovanför fönster, det vet jag, men kan man ha det övrigt oxo? Eller skall man ha hålat tegel där? Etc etc.....
Vi skall riva teglet själva. Efter att ha snackat med en granne, som gjorde likadant jobb förra sommaren, inga problem sa han (han å hans fru rev), och vi skall själva ta hand om bortforslingen av teglet (hyra container), för att spara pengar.
Skall man behandla den nya fasaden med Alcro Regnstopp i förebyggande syfte?
http://www.alcro.se/utomhus-Putsfasad-Regnstopp.aspx
Vill ha mycket kött på benen om ni förstår.....
Ingen som kan råda mig om Regnstopp?
Själv har jag skaffat mig informationen att, till fasdader skall man ha håltegel för att det snabbt ger ifrån sig fukt.
Kom på en ytterligare fråga: Hur mycket murbruk går det åt per m²?
Teglet räknar man ca 55 stenar/m².
Själv har jag skaffat mig informationen att, till fasdader skall man ha håltegel för att det snabbt ger ifrån sig fukt.
Kom på en ytterligare fråga: Hur mycket murbruk går det åt per m²?
Teglet räknar man ca 55 stenar/m².
Klicka här för att svara