Har plåtar som fått rosta som sedan oljats in i linolja som ska bli värmeskydd runt och under ett vedeldat bastuaggregat. Rosten handlar enbart om utseende.
Under aggregatet skulle jag vilja mura en platta med tegel på golvplåten, dels som värmeskydd men också snyggt estetiskt. Vilket tegel rekommenderas och kommer murbruket fästa på den rostiga plåten som är behandlad med linolja?
Under aggregatet skulle jag vilja mura en platta med tegel på golvplåten, dels som värmeskydd men också snyggt estetiskt. Vilket tegel rekommenderas och kommer murbruket fästa på den rostiga plåten som är behandlad med linolja?
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Intressant, hur gjorde du? Ska själv lägga tegel under aggregatetF Filip Geilert skrev:Har plåtar som fått rosta som sedan oljats in i linolja som ska bli värmeskydd runt och under ett vedeldat bastuaggregat. Rosten handlar enbart om utseende.
Klicka här för att svara