Jag har letat och letat efter teflonkastruller och pannor till min induktionshäll.. Men utan resultat... Kan någon tipsa om var man kan hitta lättdiskade kärl??

Sebbe!

Tack för tipset!
Dessvärre verkar det inte som om det finns någon kastrull med beläggning.. konstigt. Man vill ju ha en till ris och gröt och liknande mat som lätt bränner fast...
Några idéer?

sebr0ck skrev:
Jag har letat och letat efter teflonkastruller och pannor till min induktionshäll.. Men utan resultat... Kan någon tipsa om var man kan hitta lättdiskade kärl??
Sebbe!
Sebbe, kolla på Eva-Trio's Dura Line serie http://www.evadenmark.dk/395 - som med så många andra kvalitetsprodukter så kostar dom en bra slant, men jag kan med handen på hjärtat säga att dom är värd verje spänn! :-*

/J

PS. Dom har flera andra produkter med "slip let" beläggning, tex. deres pannor i Rostfri serien.

Har rostfria kastruller till vår induktionsspis. Inga problem med att det bränner fast. Det blir inte lika hett i kastrullen på en induktionsspis.
Rostfria kastruller utan beläggning håller hur länge som helst, så man kan räkna det som en engångsinvestering.

Tack för alla bra svar!
Det är ett trevligt forum det här.

Lindhardsen! Var köper man de produkterna? Hittar ingen återförsäljare i Sverige!?

sebr0ck skrev:
Lindhardsen! Var köper man de produkterna? Hittar ingen återförsäljare i Sverige!?
Själv köpar jag dom oftast när jag är hemma i Danmark ("emigrerade" till Sverige för snart 6 år sedan ;)

I Stockholm känner jag 2 affärar som har Eva-Trio:
Asplund som ligger på Sibyllegatan och
Rum & Kök på Humlegårdsgatan.

Om du bor utan för Stockholm vet jag inte rigtigt... Men mon inte att Google kan hjälpa?

/Jan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.