212 läst ·
2 svar
212 läst
2 svar
Tätta hängrännor när det frysser
Hej! Bygget blev försenad och gör det sista nu för att göra tak vinterklar. Håller på med montering av hängrännor och tätning massa jag köpte till detta kan inte användas under 5 grader.
Finns det nått bra produkt som tål minusgrader under uthärdningstiden. Nätter är -8 i prognosen
Tack på förhand
Finns det nått bra produkt som tål minusgrader under uthärdningstiden. Nätter är -8 i prognosen
Tack på förhand
Du kan alltid ta loss rännan till våren för tätning..
Sedan om du ändå bestämmer dig för att använda tätningsmassa så ha den uppvärmd samt värm upp materialet utomhus med typ luftvärmepistol försiktigt, inte varmare än att du kan ta på det och sedan kan man värma en stund efter sammanfogningen så har man gjort det man kan..
Sedan om du ändå bestämmer dig för att använda tätningsmassa så ha den uppvärmd samt värm upp materialet utomhus med typ luftvärmepistol försiktigt, inte varmare än att du kan ta på det och sedan kan man värma en stund efter sammanfogningen så har man gjort det man kan..
Redigerat:
Jag har inte läst alla datablad men jag använde ättiksbaserad byggsilikon på vintern för sånt här och det har funkat för mig utan problem. Jag tror mest tillverkarna fegar och vill avskriva sig allt.
Är det kallt är det också torrt så det gör ju inte så mycket om det tar några dygn innan det är härdat.
Är det kallt är det också torrt så det gör ju inte så mycket om det tar några dygn innan det är härdat.
Klicka här för att svara