Hej,

en fråga angående tätskikt i badrummet, behöver det gå hela vägen upp till taket eller kan man lämna en bit som på bilden?

• Inomhusvy av ett badrum under renovering med delvis applicerat svart tätskikt på väggar och golv, ej upp till taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kramla
Hej!
Enl mig bör det gå upp mot tak.
Finns säkert något i branschregler om detta men då jag själv alltid kör upp emot tak är det inget jag uppdaterat mig på.

Lite nyfiken på ditt fönster/smyg hur det är utfört mot fönsterkarm? Och även dörrkarm/tröskel?

mvh Kramla

Kramla Kramla skrev:
Hej!
Enl mig bör det gå upp mot tak.
Finns säkert något i branschregler om detta men då jag själv alltid kör upp emot tak är det inget jag uppdaterat mig på.

Lite nyfiken på ditt fönster/smyg hur det är utfört mot fönsterkarm? Och även dörrkarm/tröskel?

mvh Kramla
Ett fönster med frostglas omgivet av nyinstallerad tejp för fogning på den omålade väggen samt spår av svart tätning.
Skapa konto
Golv möter vägg i ett byggprojekt, skyddsplast över öppning och golvskyddspapp nedlagd.
Skapa konto
Plastskydd över en dörröppning under en bygg- eller renoveringsprocess.
Skapa konto

Skall gå upp till tak i våtzon 1.
Textutdrag som definierar våtzon 1 i badrum med anvisningar om golv och vägghöjd.
3D-skiss av badrum med mått för våtzoner, en för dusch och en för badkar.
Skapa konto

• Diagram över zonindelning i badrum med skärmar och badkar som definierar våtzoner 1 och 2.
    Skapa konto
  • Gilla
HamBygg
  • Laddar…
Kramla
Det jag kan se på bilden av fönsterkarm är att remsan är utvikt mot karm, det är inte helt tydlig bild.

Bild mot dörröppning.
Tätskikt skall utföras och anslutas mot tröskeln med uppvik men eftersom den ej sitter då kan det nu fästas mot och med uppvik när karm och tröskeln är monterad, så blir det bara gjort är det korrekt.

Återstår att önska att tätskikt går mot tak, en bild av brunn med utförandet kan vara bra att få se.

//Kramla

K Kane skrev:
Skall gå upp till tak i våtzon 1.
[bild]
[bild]
Rätta mig gärna om jag har fel, men på bild 4 och 5 menar dom då att man behöver tätskikt upp till 2 m från golvet?

Hur gör man om man har gipsen upp mot glespanel? (överliggande regel skruvad mot gles)
Antar att man slutar med tätskikt där gipsen slutar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.