Så, idag hände en märklig sak. Rengjorde golvbrunnen på våning två.
När jag gjort detta så ser jag att det är sprickor i tätskiktet (se pekande med tops).
På flera ställen så ser jag att tätskiktet spruckit. Ser nästan ut som att någon dragit en kniv i det vilket jag förutsätter att min sambo eller småbarn inte har gjort.
1. Huset är byggt 2024.
2. Pålat hus och det har inte rört sig alls så det har inte hänt av rörelser.
3. Har inte haft hemstäd i badrummet.
4. Tätskiktet är besiktat innan plattsättning och efter. Jag har kollat i brunnen tidigare och aldrig sett något.
Har meddelat plattsättaren så blir väl till att knacka loss plattorna runt brunnen men frågan är, har någon någon tanke om vad som kan ha hänt?
När jag gjort detta så ser jag att det är sprickor i tätskiktet (se pekande med tops).
På flera ställen så ser jag att tätskiktet spruckit. Ser nästan ut som att någon dragit en kniv i det vilket jag förutsätter att min sambo eller småbarn inte har gjort.
1. Huset är byggt 2024.
2. Pålat hus och det har inte rört sig alls så det har inte hänt av rörelser.
3. Har inte haft hemstäd i badrummet.
4. Tätskiktet är besiktat innan plattsättning och efter. Jag har kollat i brunnen tidigare och aldrig sett något.
Har meddelat plattsättaren så blir väl till att knacka loss plattorna runt brunnen men frågan är, har någon någon tanke om vad som kan ha hänt?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tätskikt lossnat vid golvbrunn? Problem eller normalt?
Badrum -
Tätskikt i källartvättstuga från 1947 – ja eller nej?
Tvättstuga -
Tätskikt trasigt kring golvbrunn?
Badrum -
Elgolvvärme är trasigt efter blixtnedslag, kan det hänt något med tätskiktet?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Trasigt tätskikt efter bara 5 år
Juridik