Kollar man i Byggkeramikrådets anvisningar, som du bör följa, så rekommenderar dom att du även har tätskikt här
"8.2.2 Tätskiktssystem – i utrymmen utan golvbrunnI övriga utrymmen som wc, tvättrum/tvättstuga och omklädningsrum utan golvbrunn, ska tätskikt vara av godkänt tätskiktssystem för våtrum godkänt av Byggkeramikrådet och/eller CE-märkta tätskiktssystem enligt EN 14891 eller enligt:
VTgF = Vattentäta golvsystem av folietyp
VTvF = Vattentäta väggsystem av folietyp
VTg = Övriga godkända tätskiktssystem för golv
VTv = Övriga godkända tätskiktssystem för väggar
Även utrymmen i direkt anslutning till bassänger och duschar ska tätas med tätskiktssystem enligt ovan."
Boverket skriver följande vilket kan anses vara litte lägre krav:
"Golv och väggar som kommer att utsättas för vattenspolning, vattenspill eller utläckande vatten ska ha ett vattentätt skikt som hindrar fukt att komma i kontakt med byggnadsdelar och utrymmen som inte tål fukt. "