1 023 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
tätskikt
Hej! Jag har letat o letat men blir inte klok på vad som gäller! jag bygger ett badrum 2,30x5,40 3m blir zon1 resten zon2 där relaxen är tänkt.Min fråga är om jag kan använda ångspärr i zon2,jag har tänkt ha ångspärr-45x45 med eldragningar o isolering o som ytterskikt träpanel,:S är det godkänt? 2m blir badkar,dusch o handfat
Moderator
· Stockholm
· 57 875 inlägg
Jag förstår inte riktigt hur du menar. beskriv lite mer detaljerat.
så du menar att du ska sluta med tätskiktet när du kommer till zon2?
låter inte som en bra ide. kör 100% o tätskikta hela rummet enhetligt. sedan om du ska panela delar av rummet så kan du göra detta innanför tätskiktet.
en ide för panelen är att limma upp ströläkten (för o fästa panelen) så du inte punkterar tätskikt.
men trä är aldrig att föredra i ett våtrum..
/Meckis
låter inte som en bra ide. kör 100% o tätskikta hela rummet enhetligt. sedan om du ska panela delar av rummet så kan du göra detta innanför tätskiktet.
en ide för panelen är att limma upp ströläkten (för o fästa panelen) så du inte punkterar tätskikt.
men trä är aldrig att föredra i ett våtrum..
/Meckis
ursäkta dårligt förklarat, vad jag menar är att relaxdelen blir2x2,30 o hamnar cirka 2m från våtdelen i badrummet.3m av den långa väggen o 2,30m av den korta väggenblir tätskickt.badkaret står i hörnet 1,50x1,50 duschen 1.50bx1.10d är innbygd i väggen motsatt hörn med ett handfat på sidan om.Så själva relaxen är ingen våtdel,men ska jag ändå räkna hela rummet som våtrum
Klicka här för att svara