Slänger ut en ännu en fråga i detta fantastiska forum.

Ska göra en toalett/badrum av ett mindre sovrum och funderar på det där med tätskikt.
Är tätskiktet alltid av rinnande form som man rollar på? Och är manschetterna bara som en extra förstärkning?
Väggar och golv är av betong/lättbetong. Så antar att jag tar det säkra före det osäkra och tätskiktar väggar och golv?
Men taket då? Ser ut som där ligger en vävtapet i taket nu Och det är ju ett träbjälklag upp mot vinden.. Ska jag slänga på tätskikt på taket också? Kommer ju rätt mycket ånga när man badar.

En fråga till...i ena änden av kommande badrummet så är där en inbyggd garderob. Det hade ju varit smidigt att ha kvar den. Är det bara att "kleta in" den också och måla den sen.
Den kommer aldrig få vatten på sig utan bara ånga.
:)
 
T
Är grunden isolerad?

Tätskikt finns i formerna flytande (rollat), duk som man limmar upp eller en plastmatta som kan kaklas på.

I ditt fall är rollat tätskikt lämpligt.

I taket målar du med våtrumsfärg.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.