Håller på att montera casco tätskiktsfolie i badrumet, och har nu kommit till duschhörnan.

De som hjälpt med med flytspacklingen har (i samråd med mig såklart) sänkt duschhörnan, 90x90 ca 1cm under övriga golvet.
Tanken är att ha rätt stora plattor utanför och 10x10 i duschen.

Men jag har nu en fundering om hur jag ska montera folien på golvet.
Det blir ju en kant som jag omöjligt kan trycka in folien så att kanten bibehålls som den ser ut i ren betong. Det kommer ju alltså att bli en mjuk övergång med lite luft under. Är iallafall så jag föreställer mig det.

Finns det något annat sätt att lösa det på?
Ska jag lägga 90x90 separat och sedan resten separat och bara köra aquastopen över kanten?

Hoppas någon förstår och har en bra idé.

//NIklas

T
Varför denna kant? Om man har ett fullgott fall behövs ju inte detta?

Nåja, skitsamma. Ta en bit tätband/remsa och kladda dit ordentligt med aquastop och vik remsan över kanten, tryck till ordentligt och måla sedan över med ett lager aquastop. Remsan är rätt så följsam men om det inte funkar så får du köra kant mot kant och sedan vräka på med aquastop.

Finns förresten självhäftande tätband men det känns onödigt att köpa en 15 m rulle som är svindyr för det lilla du ska använda:x

Kanten är delvis för att minimera att vatten rinner ut, samt att vi har 2st golvbrunnar och har fall åt flera håll i rummet... men som sagt det har ju inte riktigt någon betydelse. =)

Du menar alltså att jag först ska sätta tätband i skarven och sedan lägga en 90x90 emot den i duschhörnan och även ovanför?

//Niklas

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.