Hej!
Badrumsbygget här hemma fortskrider, och hantverkare var här och satte SCHÖNOX Folie.

Ska ringa och fråga på måndag hur de tänkt, men är nyfiken på att bolla med någon redan nu..

Vi ska ha dushväggar mot hörnet (se bild). Helst hade vi haft 90x90cm men kanske blir tight, så 80x90 är kanske mer rimligt. Men nu sitter folie 80x80cm i hörnet? Vi ska kaklat vid dusch sen kaklat bröstpanel utanför duschen.

Om jag förstått GVK rätt så ska zon 1 vara 1 meter extra åt båda hållen, och om det är mot yttervägg, då ska hela väggen ha tätskikt?

Förstår inte riktigt hur detta är tänkt. För ser onekligen ut som det är klart?

• Badrumshörn klätt med blå SCHÖNOX vattentätningsfolie och monterad golvbrunn. Ett litet fönster sitter i väggen till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Ja 1m utanför duschhörnan är det som gäller samt att man brukar tätskikta hela ytterväggen om en del av den är zon 1.
Resterande del av väggarna är zon 2 förutom golvet och uppviket som alltid ses som zon1..

Redigerat:
BirgitS
J JanDoe7129 skrev:
Vi ska kaklat vid dusch sen kaklat bröstpanel utanför duschen.
Jag antar att du menar att det ska vara bröstpanel utanför duschen.

Det ska vara tätskikt på alla väggar och hela väggarna, men för området med bröstpanel gissar jag att man följer anvisningarna för godkända målade system, som ska ha en annan sorts tätskikt. Däremot är det ju meningen att de två tätskikten ska överlappa varandra.

Har man även satt upp väven för målade ytor?
Hur överlappar de i så fall?

BirgitS BirgitS skrev:
Jag antar att du menar att det ska vara bröstpanel utanför duschen.

Det ska vara tätskikt på alla väggar och hela väggarna, men för området med bröstpanel gissar jag att man följer anvisningarna för godkända målade system, som ska ha en annan sorts tätskikt. Däremot är det ju meningen att de två tätskikten ska överlappa varandra.

Har man även satt upp väven för målade ytor?
Hur överlappar de i så fall?
Tror inte det är någon väv

• Ett rum under renovering med spacklade väggar och målarfärg, byggmaterial på golvet och en stege.
    Skapa konto
  • Rum under renovering med gipsskivor och målarfläckar på väggarna, litet fönster och rör för VVS-installation.
    Skapa konto
BirgitS
  • Gilla
JanDoe7129
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.