Hej,
Håller på med att isolera källaren utvändigt med isodrän och byter dräneringsrör. Idag pratade jag med en som jobbar lite med markarbeten och han sa att man skulle smeta in grundsulan med nåt tätskikt. Jag kan inte hitta nåt i monteringsanvisningen från isodrän om nåt tätskikt mer än att det ska avlägsnas så mycket som möjligt. Kollade däremot pordräns monteringsanvisning och där stod det: "I skarven mellan bottenplatta och vägg anbringas tätskikt. Tätskiktet drages 100 mm upp på vägg samt horisontellt på överkant utskjutande suldel och avslutas 50 mm ned på sulans framkant."
Pordrän och isodrän upplever jag som likvärdiga produkter.

Jag har sett på äldre kåkar ibland att området du snackar om har varit "målad" med kall asfalt eller nåt liknande. Så han snackar nog inte i nattmössan.  :)

Hej!

Jag har också noterat att Isodrän inte har något tätskikt nere vid sulan. De säger att man ska ha byggplast mellan första och andra skivan nere på sulan. Dock har ALLA andra någon form av produkt för skydd längst nere på källarväggen. Även de som säljer system som bygger på det som isodrän säljer. Klistermembran, flytmembran finns att köpa på alla byyvaruhus om du kommer fram till att det behövs. Jag kommer att köra på det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.