1 364 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Tätskikt på golv efter kakling av vägg
Nya badrummet har precis blivit kaklat på väggarna, och sedan har de skarvat golvets tätskikt mot utsticket på skarvremsorna i golv/väggvinkeln. Nu till det jag tycker ser märkligt ut. De har kladdat på tätskikt så det hindrar vatten från att rinna bakom de nedre kakelplattorna, dvs ungefär som att det ibland silikonas i botten i golv/väggvinkeln, fast här med tätskikt! Man borde väl ha lämnat en rad kakelplattor som man sen sätter efter att golvet har tätskiktats, för att slippa just detta? Vad kan detta nu innebära? Är detta ett problem? Vad kan man göra åt det i så fall?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Som jag tolkar det så har de alltså typ penslat på gummimassa för nära väggplattorna så att det tätar mellan golv och väggplatta... aj aj aj.... finns väl inte mycket att göra åt det för det är nog inte enkelt att ta bort utan man riskerar skada tätskiktet. 
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Problemet som kan uppstå är ju precis detsamma som när folk bottnar med Silicon i golv/väggvinkeln...
Vattnet som finns bakom väggplattorna stannar nederst på väggen, men vad det kan orsaka i längden med plattor som lossnar eller annat vet jag inte då jag aldrig råkat ut för det.
Vattnet som finns bakom väggplattorna stannar nederst på väggen, men vad det kan orsaka i längden med plattor som lossnar eller annat vet jag inte då jag aldrig råkat ut för det.
Var kan jag hitta mer information om detta, det står inget om det i BKRs branschregler vad jag kan se..?
Om entreprenören skulle åka på att fixa detta pga "regelbrott", krävs det då att de i princip river allt kakel och tätskiktar på nytt?
Om entreprenören skulle åka på att fixa detta pga "regelbrott", krävs det då att de i princip river allt kakel och tätskiktar på nytt?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag har tyvärr ingen aning då jag själv aldrig skulle kladda så med tätskiktet.
Tycker dock det är för mycket begärt att de gör om allting i nuläget men om det skulle uppstå problem med tiden är de ju skyldiga att åtgärda det.
Tycker dock det är för mycket begärt att de gör om allting i nuläget men om det skulle uppstå problem med tiden är de ju skyldiga att åtgärda det.
Klicka här för att svara