Fråga, vad är poängen med att täta mot mantelröret och inte vattenröret? Om det inte är tätt mot vattenröret så kan ju vatten rinna ut på insidan mellan vattenrör och mantel rör. Om det då finns ett litet hål i mantelröret någon annan stans så kan man ju få en vattenskada på ett helt annat ställe än i badrummet?... Eller tätar man även mellan rören när VVS biten senare skall göras?