Fråga, vad är poängen med att täta mot mantelröret och inte vattenröret? Om det inte är tätt mot vattenröret så kan ju vatten rinna ut på insidan mellan vattenrör och mantel rör. Om det då finns ett litet hål i mantelröret någon annan stans så kan man ju få en vattenskada på ett helt annat ställe än i badrummet?... Eller tätar man även mellan rören när VVS biten senare skall göras?
 
  • rör.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Huvudsaken är att ifall det blir hål i PEX rören så läcker den i mantelröret och rinner ut vid kopplingen och inte mellan väggarna innanför tätskicktet, med andra ord en förvarning till att vattenröret har gått sönder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.