2 314 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Tätskikt i torkrum?
Har byggt ett torkrum brevid hallen för blöta kläder och skor i en fjällstuga. Ska ha elektronisk golvvärme i hall och torkrummet. Har satt en golvbrunn i torkrummet. Behöver jag ha tätskick i torkrummet eller är det bara spackla fall mot brunnen? I hallen behöva det inte vad jag har läst mig till.
Det är bara i rum som klassa som våtutrymmen som behöver tätskikt, har du nån form av vatten inkopplat i torkutrymmet?
Annars kan du nog skippa tätskikt.
Åandra sidan, hur mycket vatten tänker du att blöta kläder, eller lite snö på kläderna ska generera så du behöver brunn?
Annars kan du nog skippa tätskikt.
Åandra sidan, hur mycket vatten tänker du att blöta kläder, eller lite snö på kläderna ska generera så du behöver brunn?
Stefan N skrev:
Vet av erfarenhet hur mycket snö det sitter på skor och overaller på 4 vuxna killar som varit ute och skoter en hel dag. Tror jag lägger på nån typ av tätskikt iom golvbrunnen man har satt dit. Nej det finns inget vatten men däremot en luftavfuktare med slang ner till brunnen.
Tja, jag har vintercampat i husvagn i ca 12år, med 2st snöskotrar och skidåkande, aldrig haft så mycket snö på oss så vi behövde brunn i husvagnen.....R Revoman skrev:
Snön sparkade man av sig innan man gick in....
Ska du ha golvvärme så kommer det lilla vattnet som hamnar på golvet smälta fortare än du hinner skrapa ner det i brunn.
Men visst, kan väl också hålla med om att varför hålla igen och spara på tätskikt....
När jag ändå byggde nytt så va det småpengar med golvbrunn. Sen är min tanke med luftavfuktare nog en bra ide som jag bollat här på forumet tidigare och den slangen har jag ner i golvbrunn så slipper man springa o tömma behållaren.J Jörgen Ö skrev:Tja, jag har vintercampat i husvagn i ca 12år, med 2st snöskotrar och skidåkande, aldrig haft så mycket snö på oss så vi behövde brunn i husvagnen.....
Snön sparkade man av sig innan man gick in....
Ska du ha golvvärme så kommer det lilla vattnet som hamnar på golvet smälta fortare än du hinner skrapa ner det i brunn.
Men visst, kan väl också hålla med om att varför hålla igen och spara på tätskikt....
Klicka här för att svara