1 914 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Tätskikt i liten gästtoalett?
Medlem
· Helsingborg
· 239 inlägg
Är det verkligen nödvändigt med tätskikt i liten toalett utan golvbrunn?
Får jag en vattenläcka kommer vattnet att rinna ut i hall och övriga utrymmen och fördärva en massa..
Struntar jag i tätskikt finns det en chans att vattnet rinner längst en avloppsstam ner i källaren där det finns en golvbrunn, vilket skulle vara lindrigare...
Hur ska jag tänka?
Får jag en vattenläcka kommer vattnet att rinna ut i hall och övriga utrymmen och fördärva en massa..
Struntar jag i tätskikt finns det en chans att vattnet rinner längst en avloppsstam ner i källaren där det finns en golvbrunn, vilket skulle vara lindrigare...
Hur ska jag tänka?
Du väljer att spela på om det ska bli ett försäkringsärende eller ej. Det verkar som du räknar med att vattnet bara ska rinna ner efter avloppstammen. Är du säker på att det bara blir så. Det finns plastmattor som även är godkända som tätskikt.
När min toalett gick sönder rann vattnet ut i övre hall som förstörde golv och väggar samt tak i köket. Torktid i 5 veckor och evakueringslägenhet. Jourräkningen den dagen gick på 36.000 vill jag minnas. Då var det skönt att försäkringen tog det.
När min toalett gick sönder rann vattnet ut i övre hall som förstörde golv och väggar samt tak i köket. Torktid i 5 veckor och evakueringslägenhet. Jourräkningen den dagen gick på 36.000 vill jag minnas. Då var det skönt att försäkringen tog det.
Redigerat:
Medlem
· Helsingborg
· 239 inlägg
Bör tillägga att väggar och golv är av sten (från 1946). Så själva toaletten skulle ej ta någon större skada av ett läckage vid eventuell läcka. Utrymmena utanför däremot. Och dessa skulle ta skada oavsett om jag har tätskikt inne på toan eller ej vid händelse av att vattnet smiter ut i hallen...
Klicka här för att svara