1 367 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
tätskikt eller inte på golvet?
jag har platta på mark från 1969 - troligen ingen isolering under plattan. därefter styrolit i 5-10cm sedan flytspackel och kakel.
enligt BKR reglerna sid 7 figur 1 så ska man skippa tätskiktet om golv saknar underliggande/utvändig isolering - förutom vid dusch - detta för att låta ev markfukt vandra upp utan att stoppas av tätskiktet.
är min konstruktion sådan att tätskiktet ska skippas?
eller räknas styroliten som underliggande isolering (det är ju inte mycket isolering) ?
enligt BKR reglerna sid 7 figur 1 så ska man skippa tätskiktet om golv saknar underliggande/utvändig isolering - förutom vid dusch - detta för att låta ev markfukt vandra upp utan att stoppas av tätskiktet.
är min konstruktion sådan att tätskiktet ska skippas?
eller räknas styroliten som underliggande isolering (det är ju inte mycket isolering) ?
Klicka här för att svara