Hej! Funderar på att lägga microcement i badrummet. Men undrar om jag behöver byta golvbrunn och riva upp allt? Badrummet är gjort 2007.
Hur ser det ut regelmässigt eftersom jag fått anmärknkng?
Hur ser det ut regelmässigt eftersom jag fått anmärknkng?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Mikrocement är bara ett ytskikt så det i sig ändrar inget gällande tätskikt, branschregler etc. Försäkringsbolaget kommer att fortsätta att tycka att det är ett badrum från 2007 och därmed med en del åldersavdrag och de ev. anmärkningar som finns nu.
Den vanligaste orsaken till felmonterat tätskikt i golvbrunnen brukar vara att tätskiktet sticker fram under klämringen. På bilderna tycker jag att det är svårt att se något eftersom det är en del smuts också.
Den vanligaste orsaken till felmonterat tätskikt i golvbrunnen brukar vara att tätskiktet sticker fram under klämringen. På bilderna tycker jag att det är svårt att se något eftersom det är en del smuts också.
Jag antar att de där uppe är kakelfix eller kanske rullat tätskikt? Men samtidigt ser man en duk under den massan som har lossnat på vissa ställe? Sen där nere är de tätskiktduken också?
Alle Nil skrev:
Tätskikt är felmonterad vid golvbrunn? Men är de kakel fix med tätskikt duk där uppe där lite massa trillat av och manschetter nere som syns lite under klänning? Är de ett problem kan man fylla i massa vid första?Centano skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Tätskikt/manschett ska inte synas under klämringen för då är inte klämringen så långt ner som möjligt, vilket kan leda till att den inte trycker tillräckligt hårt mot baksidan och därmed kanske det inte blir helt tätt. Jag vet inte om man kan rätta till det i efterhand.
Klicka här för att svara