1 261 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Tätskickt på flytspackel
Jag har gjutit in värmeslingor i flytspackel på vårt badrumsgolv. Enligt anvisningarna på påsen (Bostik) skall golvet "torka" i 24 timmar innan det ytbehandlas.
I nästa steg skall jag lägga en fuktspärr därefter fix och klinkers.
Är det verkligen rätt att det räcker med 24 timmar, kommer inte vattnet från flytspacklet att stängas inne?
I nästa steg skall jag lägga en fuktspärr därefter fix och klinkers.
Är det verkligen rätt att det räcker med 24 timmar, kommer inte vattnet från flytspacklet att stängas inne?
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Vänta längre om du känner dig osäker. Jag har också flytspacklat nyligen och torktiden för det (Kiilto) var 1-5 dygn. Jag tror att jag väntade i två dygn i alla fall och då hade jag spackel så att jag drygt täckte slingorna.
Mvh
Thomas
Mvh
Thomas
Tackar för snabbt svar.
Även om spacklet till en del är "självtorkande" så kan det inte vara hela sanningen eftersom vattenmängden kan varieras rätt mycket beroende på hur mycket fall man vill ha.
Kanske bäst att vänta några dagar extra som Thomas_P råder?
Även om spacklet till en del är "självtorkande" så kan det inte vara hela sanningen eftersom vattenmängden kan varieras rätt mycket beroende på hur mycket fall man vill ha.
Kanske bäst att vänta några dagar extra som Thomas_P råder?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden