Hej.

Skruvade isär ugnsfronten på en Ikea ugn för att kunna rengöra glaset mm men dom små "tätningslisterna" försvann, är detta en vanlig tätningslist för fönster/dörrar eller något special som tål värme extra bra eftersom det sitter i ugnen ?

Jag har en listbit kvar (bifogad bild) så behöver 3st till för att glaset inte ska ligga direkt mot ugnsluckan/plåten.

• Närbild på svart yta med räls och liten grå föremål, oskarpt rosa bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • TV eller skärm liggandes, demonterad fot, på rosa skyddstäcke, trägolv, vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
R robin_nerf skrev:
Hej.

Skruvade isär ugnsfronten på en Ikea ugn för att kunna rengöra glaset mm men dom små "tätningslisterna" försvann, är detta en vanlig tätningslist för fönster/dörrar eller något special som tål värme extra bra eftersom det sitter i ugnen ?

Jag har en listbit kvar (bifogad bild) så behöver 3st till för att glaset inte ska ligga direkt mot ugnsluckan/plåten.
Försvann?
De är ju stora

Kan finnas nya som reservdelar

Prova inget annat,arbetsmiljö kan dock. Fungera

electroluxaren skrev:
Försvann?
De är ju stora

Kan finnas nya som reservdelar

Prova inget annat,arbetsmiljö kan dock. Fungera
Städfirman har väl fått med dom i dammsugaren?
Men stora vet jag inte, mindre än min tumnagel.
Har haft svårt att hitta som reservdel.
Arbetsmiljö ?
Finns silikon som tål 300 grader, skulle ju kunna göra 4st mindre "bitar" utav det tänker jag kanske...

P
R robin_nerf skrev:
Städfirman har väl fått med dom i dammsugaren?
Men stora vet jag inte, mindre än min tumnagel.
Har haft svårt att hitta som reservdel.
Arbetsmiljö ?
Finns silikon som tål 300 grader, skulle ju kunna göra 4st mindre "bitar" utav det tänker jag kanske...
Ha aoutocorrect såg det inte, jag manade asbets

Jag tror att silcone blir för stumt vilket riskerar att sätta spänningar i glaset när temperaturer ändras.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.