Hej.
Skruvade isär ugnsfronten på en Ikea ugn för att kunna rengöra glaset mm men dom små "tätningslisterna" försvann, är detta en vanlig tätningslist för fönster/dörrar eller något special som tål värme extra bra eftersom det sitter i ugnen ?
Jag har en listbit kvar (bifogad bild) så behöver 3st till för att glaset inte ska ligga direkt mot ugnsluckan/plåten.
Skruvade isär ugnsfronten på en Ikea ugn för att kunna rengöra glaset mm men dom små "tätningslisterna" försvann, är detta en vanlig tätningslist för fönster/dörrar eller något special som tål värme extra bra eftersom det sitter i ugnen ?
Jag har en listbit kvar (bifogad bild) så behöver 3st till för att glaset inte ska ligga direkt mot ugnsluckan/plåten.
Produkter som diskuteras: "Tätningslist"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Försvann?R robin_nerf skrev:Hej.
De är ju stora
Kan finnas nya som reservdelar
Prova inget annat,arbetsmiljö kan dock. Fungera
Städfirman har väl fått med dom i dammsugaren?electroluxaren skrev:
Men stora vet jag inte, mindre än min tumnagel.
Har haft svårt att hitta som reservdel.
Arbetsmiljö ?
Finns silikon som tål 300 grader, skulle ju kunna göra 4st mindre "bitar" utav det tänker jag kanske...
Ha aoutocorrect såg det inte, jag manade asbetsR robin_nerf skrev:
Jag tror att silcone blir för stumt vilket riskerar att sätta spänningar i glaset när temperaturer ändras.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden